L'Albert és americà i està de pas per Barcelona. Aquests dies ha visitat monuments al centre de la ciutat. A la Sagrera hi té uns familiars. ALBERT TURULL "És la primera vegada que passo per aquí, tinc uns familiars que viuen aquí. És un barri molt maco." Persones com l'Albert són l'objecte del pla de turisme impulsat per l'Ajuntament, que vol potenciar el valor turístic del districte. Els veïns tenen clars els punts que haurien de formar part de l'itinerari. PILAR HERNÁNDEZ "Li ensenyaria suposo que aquesta església d'aquí, tot el barri de Sant Andreu, la plaça antiga, la plaça de Masadas d'aquí al darrere també. Sobretot el barri, el que és el barri en si, perquè és així com molt de poble. Molt més tranquil que el centre." Els tres itineraris temàtics se centrarien en el nucli històric i la vessant comercial; el passat industrial, la creativitat i la innovació, i l'espai públic. La iniciativa busca descentralitzar el turisme i reinvertir en els veïns els beneficis que genera. MARCELINO PÉREZ "Yo sí que lo veo positivo porque el turista siempre deja algo." PAMELA OBREGÓN "El turismo enriquece mucho, enriquece no solamente a nivel económico sino el intercambio cultural." Segons l'Ajuntament, es preveu que sigui un turisme especialitzat que vingui de l'estranger i de la rodalia. RAIMOND BLASI, regidor de Sant Andreu "El que també segur que serà un element clau serà quan de forma efectiva ens arribi l'AVE a l'estació de la Sagrera. Serà un element totalment col·lateral, però que en generarà un flux de persones que haurem de ser capaços d'atreure cap a Sant Andreu." El primer pas d'aquest pla de turisme serà la senyalització específica dels recorreguts.

Sant Andreu engega un pla de turisme per difondre els elements patrimonials del districte que s’estructurarà en tres itineraris temàtics. Les rutes se centraran en el nucli històric i els comerços emblemàtics de Sant Andreu; l’arqueologia industrial i la innovació empresarial, i els espais verds.

El consistori impulsa aquest pla de turisme com a eina de desconcentració territorial de l’activitat turística a Barcelona, per tal d’ordenar i obtenir una millor distribució dels efectes que té en el conjunt del territori i afavorir-ne una gestió més eficient.

Amb aquests plans es ressalta la identitat de cada barri i districte i se’n destaquen tots els atractius, de manera que els visitants i també els barcelonins descobreixen els secrets més ben guardats de la ciutat.

Els tres itineraris temàtics de Sant Andreu són aquests:

El nucli històric i els comerços emblemàtics: aquesta proposta endinsarà els ciutadans a la geografia física i el paisatge urbà d’un barri singular, que ha conservat racons i establiments que ens porten a èpoques anteriors a la nostra.

Arqueologia industrial, creació artística i innovació empresarial al districte: recorregut per la història i evolució dels barris del districte, des de la industrialització que en va configurar la realitat durant segle i mig fins l’impuls actual rebut amb l’aparició de les noves tecnologies i els nous rumbs de les arts.

La presència de l’aigua, els espais verds, les places singulars i els jardins en femení: proposarà un recorregut pels espais públics de lleure, esbarjo i trobada social, i es remarcarà la importància que al llarg del temps ha tingut l’aigua i l’aprofitament de l’aigua en el desenvolupament de l’activitat humana, amb atenció especial a aquells espais que porten noms de dones.