Els barris de la Marina milloraran la seva connexió amb la ciutat. Ho faran gràcies a la implantació de dues noves línies de la xarxa ortogonal. D'una banda, la V1 unirà la Gran Via amb l'avinguda d'Esplugues i tindrà parades al carrer dels Motors i la barriada de Sant Cristòfol. De l’altra, la V5 connectarà el carrer de Mare de Déu de Port amb el barri de Pedralbes, i donarà servei a zones poc comunicades, com la Colònia Santiveri o Can Clos. Però no és l'únic canvi. El consistori també té previst eliminar la Línia 37, i garantir la connexió amb el Clínic i el CAP de Manso amb els busos 109 i H16. ESTHER PÉREZ, consellera de la Marina “Ens havíem centrat moltíssim en el 37, que és una icona del barri. Però el que s'ha volgut fer amb això és garantir aquest servei, que sobretot era la prioritat, però també reordenar el transport perquè no sigui només en sentit passeig de la Zona Franca, que passaven per allà tots els busos, sinó també altres barriades que quedaven molt aïllades.” Aquestes mesures han estat ben rebudes pel veïnat de la Marina, tot i que consideren que encara queden alguns serrells que s'han d'acabar de polir. ANTONIO GUILLÉN, Unió d'Entitats de la Marina “Hi ha un tema que s'haurà de tenir molt en compte, i és la freqüència de pas que tindran aquests autobusos pel barri perquè si no es compleixen uns passos amb uns temps raonables, aquesta proposta fracassarà perquè tindrem els mateixos problemes que hem tingut fins ara.” Des de l'Ajuntament asseguren que es tracta d'una proposta que s'ha d'acabar de presentar i debatre als diferents districtes de la ciutat per tal d'elaborar un projecte definitiu. A partir d'aquí, els primers canvis s'aplicaran entre els mesos d'octubre i novembre. Us ho ha explicat des del passeig de la Zona Franca, Jessica Moreno.

D’una banda, amb l’entrada en funcionament de la V1 es connectarà la Gran Via amb l’avinguda d’Esplugues, passant pel carrer dels Motors o la barriada de Sant Cristòfol. De l’altra, la V5 unirà el carrer de la Mare de Déu de Port amb el barri de Pedralbes i tindrà parades a zones fins ara poc comunicades com la Colònia Santiveri o la barriada de Can Clos.

Però aquests no són els únics canvis. L’Ajuntament també ha confirmat la desaparició del que defineixen com una de les icones del barri, el bus 37. No obstant això, la connexió amb el Clínic o el CAP Manso quedarà garantida gràcies a la línia 109 i a l’H16. El districte també assegura que augmentarà la freqüència de pas del bus 13, una millora que fins ara no s’havia aconseguit implantar de manera definitiva.

Per veure totes aquestes mesures encara caldrà esperar uns mesos. Durant els propers dies s’ha de presentar i debatre sobre el projecte als diferents districtes de la ciutat afectats per la modificació de la xarxa d’autobusos. Després caldrà fixar un calendari i decidir quina és la primera zona de la ciutat per aplicar els canvis. No obstant això, des del districte de Sants-Montjuïc asseguren que entre els mesos d’octubre i novembre ja podrien començar a aplicar les primeres modificacions.