A finals d’any s’acaba la concessió de Sagalés de les quatre línies del Bus del Barri de Torre Baró. Els veïns i entitats han intensificat la campanya perquè TMB internalitzi aquestes línies a partir del 2018 i així pugui millorar el servei. Les altes freqüències de pas o les avaries són alguns dels problemas problemes que denuncien. JESÚS BARRAGÁN, AV Torre Baró “En el moment en què s’avaria un vehicle aquesta línia es queda sense servei durant tot el dia. TMB si hi ha alguna anomalia pel que fa a avaries en qüestió d’hores ho resolen.” MARÍA MARTÍNEZ, veïna de Torre Baró “Els nens que venen de l’escola, per exemple, el meu net ve amb el bus de la 13 h i arriba aquí a les 13.20 h, si se li escapa aquest ja no té temps per menjar, sortir corrent i llavors ha de perdre l’escola per la tarda.” A la part alta del barri reclamen una solució que els connecti amb la part baixa, on hi ha els tots serveis. Els busos de la part baixa no hi poden pujar, i l’Ajuntament ha rebutjat adaptar la pista forestal rere el castell de Torre Baró com a punt d’unió. SACRAMENTO GONZÁLEZ, veïna de Torre Baró “No tenim una botiga, no tenim res, o sigui que aquí el bus no és per passejar, el bus per a nosaltres és imprescindible.” Els veïns també reclamen marquesines a les diverses parades, sobretot tenint en compte que la freqüència està entre els 20 i els 30 minuts d’espera. De moment el districte de Nou Barris està negociant amb TMB per internalitzar les línies.

Els usuaris de les línies de bus de la Zona Nord s’han queixat gairebé des del primer moment. Critiquen les freqüències de pas baixes, la manca de manteniment i que, en cas d’avaria, que s’han d’esperar hores mentre se soluciona el problema.  A més, en un barri amb gent gran i molts pendents, no hi ha pràcticament marquesines on seure o protegir-se del fred o la pluja. En la lluita per aconseguir que TMB assumeixi les línies, compten amb el suport dels conductors, que han denunciat repetidament les condicions laborals.

Però els problemes de connexió del veïnat no acaben aquí. A banda d’internalitzar les línies d’autobús i millorar-les, reclamen una solució definitiva que connecti la part alta i baixa del barri. Ara mateix els veïns de la part alta tenen el seu propi bus, que els duu a la Guineueta i Canyelles, però no a la part baixa de Torre Baró, on són les botigues, el CAP o les escoles, si no és amb un transbord a la plaça de la República. Des de fa anys, l’AV Torre Baró ha proposat que l’Ajuntament urbanitzi una pista forestal pel turó del castell de Torre Baró per enllaçar les dues zones. El districte de Nou Barris, però, de moment ha rebutjat el pla per complicacions amb les expropiacions. Ara, el veïnat reclama qualsevol altra mesura alternativa que acabi amb el problema.