Els veïns de la Zona Nord i les Roquetes demanen a TMB que assumeixi la gestió de les línies 80, 81, 82 i 83. Creuen que és l’única manera de tenir un servei de qualitat. Aquestes línies estan externalitzades i les gestiona actualment Bus Nou Barris, una empresa operada per l’empresa Sagalés. FILIBERTO BRAVO, AV Ciutat Meridiana “Lo que venimos reclamando es un poco que se normalice lo que son las líneas estas interiores, diríamos, ¿no? que recorren los barrios de Vallbona, Ciutat Meridiana, Torre Baró i les Roquetes. Para nosotros son unos transportes importantes por la orografía del terreno.” Des de l’inici de la concessió a Sagalés, l’any 2010, els veïns no han parat de denunciar les múltiples incidències que, asseguren, tenen aquestes línies. JUANJO MARTOS, AV les Roquetes “Pasa cualquier causa y no viene ningún coche informando o poniendo unos carteles de que el servicio está interrumpido. No sabemos nada por la parte de las nuevas tecnologías si el autobús pasará o no pasará. No vienen ni gruas ni viene nadie ni sustituyen ese coche de línea.” Aquest divendres els veïns d’aquests barris seguiran amb atenció el plenari de l’Ajuntament. La CUP hi té previst presentar una proposta en forma de proposició que demana acabar amb l'externalització d’aquestes línies. Consideren que és un moment oportú, ja que l'any vinent acaba la concessió amb Sagalés.

Els veïns de la zona nord de Nou Barris i les Roquetes demanen que les línies d’autobús 80, 81, 82 i 83, externalitzades a l’empresa Sagalés, passin a ser línies de TMB. Així, els veïns se solidaritzen amb les demandes dels treballadors de Bus Nou Barris, l’empresa subrogada per Sagalés que s’encarrega de la gestió de les quatre línies.

Des de gener de 2010 l’empresa Bus Nou Barris s’encarrega de la gestió de quatre línies d’autobús que donen servei a la zona nord de Nou Barris i les Roquetes. Aquesta concessió va ser polèmica des del primer moment. Els veïns no van trigar a denunciar primer l’antiguitat dels vehicles, que van ser renovats l’any passat. Fa anys que els veïns reclamen que aquestes línies externalitzades passin a ser gestionades per TMB, per tal de tenir un servei de qualitat. La concessió amb l’empresa Sagalés (Bus Nou Barris) s’acabarà el 2017.

La lluita dels veïns se centra també en la solidaritat amb els treballadors d’aquestes línies, que molts cops han d’assumir situacions com ara avaries sense cap tipus d’assistència. Els veïns es queixen de la baixa freqüència de pas i de les múltiples incidències que pateixen. Denuncien que quan es produeix qualsevol avaria no hi ha cap vehicle de substitució, ni cap mena d’informació per als usuaris. Tampoc no disposen de cap servei de consulta informàtic que els informi del pas de les línies, un servei que sí que tenen la resta de línies de TMB. Aquest tema es tractarà en el plenari de divendres de l’Ajuntament.