Desplaçar les terrasses de la vorera fins a la calçada. La idea és alliberar i ampliar l'espai útil de les voreres del entorns de la Sagrada Família i millorar la mobilitat dels vianants, força complicada quan passen les riuades de turistes. La mesura es vol implantar, de moment, a dos carrers: Sardenya i Marina entre Mallorca i l'avinguda de la Diagonal. La majoria dels restauradors afectats no en tenien notícies, però veuen amb bons ulls la iniciativa. RAFEL BARQUET, propietari de l'Any 2000 "Home podria estar bé, perquè quedaria la vorera més ample perquè hi passin els turistes." La mesura es vol posar a prova abans de l'estiu. Això comportarà eliminar els carrils d'aparcament i, per tant, desapareixeran algunes places de la zona verda i per a motos. El que, de moment, no es farà es restringir la circulació de vehicles, ni tampoc la velocitat. Tot i que no es descarta que més endavant aquests mateixos carrers es pacifiquin, com el tram de Marina que cada diumenge es transforma en zona exclusiva per als vianants. AGUSTÍ COLOM, regidor d'Ocupació, Empresa, Turisme i Comerç Està plantejat perque sigui compatible circulació tranquil·la, però a l'entorn de la Sagrada Familia i gual que es va començar al carrer Marina com a xona peatonal, no es descartable qie en el marc dels eixos verds i superilles que en el conjunt de bcn i especialment en l'Eixample s'estan configurant a través processos de participació del PAM, tinguem més esapis peatonalitzats." 32 segons Traslladar les terrasses és un dels projectes que es finançaran amb un milió vuit-cents mil euros recaptats a través de la taxa turísitca hotelera. També es preveu consolidar la figura dels agents cívics que promouen el civisme i la convivència. Les mesures per a compensar els efectes del turisme es concentren en els dos districtes amb més pressió turística, L'Eixample i Ciutat Vella. Però també es treballarà per posar en valor nous punts d'interés d'altres barris. El dipòsit del Rei Martí o la Casa de l'Aigua són alguns dels espais fora dels circuits més habituals que es promouran amb aquest objectiu de descentralitzar el turisme.

La primera fase del projecte es farà abans de l’estiu. Serà aleshores quan les terrasses del carrer de la Marina s’instal·laran en un dels carrils de la calçada, el d’aparcament. En aquest cas, els afectats només seran els bars i restaurants que hi ha al costat Besòs, mentre que al carrer de Sardenya les terrasses s’instal·laran a tots dos costats abans de finals d’any.

En el tram afectat, que va de l’avinguda Diagonal fins al carrer de Mallorca, es reduiran les places d’aparcament per a cotxes i motos, i també l’espai destinat als contenidors d’escombraries. Concretament, les taules reposaran sobre una plataforma que s’instal·larà a la calçada i que, per evitar desnivells, serà de la mateixa altura que la vorera. En tot aquest tram només hi ha una estació de Bicing davant d’una terrassa, al número 296 del carrer de Sardenya, que es traslladarà per deixar lloc a les taules.

El regidor d’Ocupació, Empresa, Turisme i Comerç, Agustí Colom, ha explicat que la prova pilot estarà enllestida abans de finals d’any i que, en cas de funcionar, la mesura es podria aplicar en altres punts de la ciutat.

Aquest canvi s’emmarca dins d’un paquet de mesures que ha impulsat el consistori per recuperar els espais ciutadans que han quedat afectats per la gran afluència de turistes. Entre altres actuacions, també es preveu consolidar la funció dels agents cívics, que actualment són una quarantena. El servei es reforçarà durant l’estiu als entorns de la Sagrada Família per garantir la convivència de turistes i veïns. D’altra banda, es vol descongestionar aquests barris promovent altres circuits turístics com la Casa de l’Aigua, el dipòsit del Rei Martí o l’exposició de restes arqueològiques de la Sagrera.

Tot plegat té un pressupost d’1,8 milions d’euros que provenen de l’impost sobre estades en establiments turístics (IEET). Són els primers passos de l’Ajuntament per destinar part d’aquesta taxa turística a compensar les zones amb més concentració de visitants. A finals del mandat anterior es va aconseguir que el consistori gestionés gairebé el 50 % de la taxa i que no s’hagués de destinar obligatòriament a promoció, sinó als barris. El desig del govern municipal, però, és gestionar-ne el 100 %.