"Preparada, ¡venga arriba! ¡Buenísima!" El tennis com a eina d'educació especial. És una iniciativa de la Federació Catalana de Tennis i el Centre de Recursos Pedagògics d'Horta-Guinardó. Cinc escoles per a alumnes amb necessitats educatives especials del districte participen en uns tallers amb tècnics especialitzats en persones amb discapacitats. ROSA ROMÁN, Federació Catalana de Tennis "Després de la discapacitat que tinguin plantegem la sessió amb metodologies d'iniciació al tennis. Des d'aspecte bàsics, que diríem que és familiaritzar-se votant la pilota, d'introduir una mica la raqueta, fins al final poder fer un intercanvi amb el monitor i, si pogués ser possible, entre ells." L'activitat està orientada a alumnes de primària i secundaria. En el cas del Marçal, té discapacitat visual aguda però això no li impedeix participar activament en la sessió. MARÇAL GUARRO, alumne del Centre Mare de Déu de Montserrat "A tirar la pilota traient-la i a fer el tir." JOEL PARDO, alumne del Centre Mare de Déu de Montserrat "Hem fet el drive, que és tirar amb la mà dreta i després el revés, que és amb la mateixa mà al revés." JOSÉ GONZÁLEZ, alumne del Centre Mare de Déu de Montserrat "A lanzarla y a cogerla con la raqueta, que no se te escape de la raqueta." Pels centres és una manera de mostrar als usuaris una nova opció de lleure. Un aspecte fonamental per a la integració social d'aquest col·lectiu. ARTUR FERNÁNDEZ, Centre Mare de Déu de Montserrat "Intentes donar a través d'aquest esport una manera de gestionar el seu espai de lleure sobretot el cap de setmana." L'activitat es duu a terme a les pistes del Centre Municipal de Tennis de la Vall d'Hebron. Els organitzadors asseguren que, vist l'èxit, repetiran l'any vinent.

La Federació Catalana de Tennis i el Centre de Recursos Pedagògics d’Horta-Guinardó uneixen esforços en un projecte que presenta el tennis com una alternativa per a la integració social. De moment, hi participen cinc escoles del districte per a alumnes amb necessitats educatives especials de primària i secundària.

Els tallers, orientats a alumnes de primària i secundària, estan guiats per tècnics especialitzats en persones amb discapacitats. Primer els ajuden a familiaritzar-se amb la pilota i la raqueta, de manera que, després, puguin jugar amb els monitors i entre ells. L’objectiu és presentar-los una nova opció per passar el temps lliure que els ajudi a integrar-se socialment.

Després de l’èxit d’enguany al Centre Municipal de Tennis de la Vall d’Hebron, els organitzadors asseguren que repetiran l’any vinent.