Fer el carrer de Sant Pere Més Baix de plataforma única per afavorir-hi l'ús prioritari per als vianants. Aquest és un dels canvis que, segons el districte, serviran de revulsiu econòmic de la zona i perquè els veïns guanyin en qualitat de vida. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "El primer tram ja ens ho ha demostrat, perquè les persianes que hi podien haver baixades es van renovant, es van aixecant, vull dir que activa, reactiva el comerç." Un altre dels canvis és que, acabades les obres al carrer, només hi podran circular vehicles de vuit a 10 del matí. ÒSCAR AYBAR, president de la Unió de Botiguers de Sant Pere Més Baix "La zona de càrrega i descàrrega que havien 8 places per aparcar, ho retiren tot. I només deixaran una per a un camió." Els comerciants confien que això es tradueixi en una millora per als seus negocis. JAUME RUBINAT, botiguer del carrer de Sant Pere Més Baix "Es creen bones expectatives perquè és un carrer que és molt transitat. D'aquí a quatre dies obren tres comerços nous de gent d'aquí, pròpia, cosa que vol dir que si aposten pel carrer és un bon senyal." ÀNGELS NOGUERA, botiguera del carrer de Sant Pere Més Baix "Estem contents. Jo crec que millorarà molt el barri tant per als vianants, com per al comerç o per al veïnat." A banda de les coses positives, aquesta obra també té una part negativa, el soroll. Els responsables de l'Escola Cervantes han estat especialment atents i ja han proposat solucions per tal de pal·liar-ne els efectes. MONTSE JOVER, directora de l'Escola Cervantes "Hem parlat amb el cap d'obres per controlar una mica els horaris. Que en horaris de classe no tallin les llambordes, no facin tant de soroll, ho facin a partir de les cinc, o de vuit a nou, o d'una a tres." Està previst que els treballs s'acabin el març de 2015. No obstant, i per evitar perjudicar els comerciants, s'aturaran durant la campanya de Nadal.

La segona fase de remodelació del carrer de Sant Pere Més Baix ha començat. Els treballs es fan entre el carrer del General Álvarez de Castro i dels Ocells, és a dir, un tram de 280 metres de llargada. Quan les obres acabin, el carrer, ara amb voreres estretes, serà de plataforma única i prioritzarà el pas dels vianants. Per aconseguir això només s’hi permetrà el pas de vehicles de vuit a 10 del matí. Altres canvis previstos són l’ampliació de la xarxa de recollida pneumàtica d’escombraries, la renovació del mobiliari urbà i arbrat així com el reforçament de l’enllumenat. Fa 14 anys que els reclamaven aquests treballs perquè esperen que, quan passi més gent pel carrer, els seus negocis en sortiran beneficiats. El calendari previst de finalització dels treballs és el març vinent.