(ACN) L’Ajuntament de Barcelona ha instal·lat al carrer de Josep Soldevila, al districte de Sant Andreu, un nou paviment que incorpora traces de plàstics que no es poden reciclar i que ja havien acabat la vida útil i residus de la fabricació de la tinta de tòner de les impressores. Es tracta d’una prova pilot per avaluar la resistència al trànsit del producte i comptabilitzar la reducció de CO2 a l’hora de fabricar-lo.

14 tones menys de CO2

La mesura té com a objectiu continuar millorant la sostenibilitat de l’aglomerat dels carrers, segons indica el consistori. De fet, l’Ajuntament calcula que el nou paviment del carrer de Josep Soldevila ha comportat una reducció de 14 tones de CO2 en comparació amb un asfalt tradicional.

Fins ara s’havien posat a prova solucions amb residus de plàstic al passeig de la Verneda o al carrer Aragó, però és la primera vegada que s’inclou també el residu provinent dels tòners.

Reducció del betum a l’asfalt

Els residus de plàstic permeten substituir una part del betum que es fa servir per generar el paviment, amb el corresponent estalvi en les emissions que es generen en la producció d’aquest element. A banda, amb aquesta iniciativa també s’evita el tractament posterior de residus que hauria de fer-se sobre aquests plàstics.

Comparteix a: