Que aquest 23 d’abril, dia de Sant Jordi, serà excepcional per la crisi del coronavirus és evident. No hi haurà parades als carrers ni aglomeracions per comprar llibres i roses al centre de la ciutat. Tot i que els llibreters i floristes ja han acordat una nova data per a la festa: el 23 de juliol, algunes iniciatives busquen que aquest 23 d’abril sigui, malgrat tot, un dia especial.

És el cas de la campanya “#capsantjordisenserosa”, que han engegat un grup de sis joves de forma voluntària i sense ànim de lucre. L’objectiu és vendre roses virtuals per un preu de tres euros. Tots els diners es destinaran a l‘Hospital Clínic, que treballa en la recerca contra la covid-19.

Com funciona la campanya?

Es podrà participar de la iniciativa a través de la pàgina web: www.capsantjordisenserosa.org, que ja està operativa. Els donatius, però, no es podran començar a fer fins al 21 d’abril, dos dies abans de Sant Jordi. Al web es poden trobar diversos dissenys de roses (que han dibuixat més de 10 il·lustradors). Un cop d’esculli el disseny i es faci l’aportació dels tres euros, el comprador es podrà descarregar la imatge i enviar-la a la persona que ho desitgi. El web, a més, permet personalitzar la imatge amb el missatge que es vulgui.

Particulars i empreses

La campanya s’adreça a tothom: tant a particulars com a empreses. Els impulsors de la iniciativa expliquen que es poden comprar tantes roses com es vulguin i que el donatiu de tres euros és ampliable, si es vol. Expliquen que a la iniciativa ja s’hi han sumat empreses com HP, Uriach i RocaSalvatella.