L’enjardinament del carrer d’Ulldecona consistirà en una mena de corredor verd singular que es mantindrà al llarg de tot el recorregut i durant el qual hi haurà col·locades una varietat d’espècies d’arbres i arbustos de mides, colors i olors diferents. Des del districte de Sants-Montjuïc es destaca la “qualitat paisatgística” del conjunt, una característica que vol estendre’s a la resta del futur barri que ha de créixer a l’entorn d’aquest nucli, l’únic per ara habitat de la Marina del Prat Vermell. Els treballs en aquesta via permetran incorporar al parterre de l’espai central (de 10 metres d’amplada) placetes pavimentades “de forma singular” just quan s’entrecreua amb altres carrers, mentre que als laterals les voreres faran cinc metres d’ample. De pas, s’arranjarà la xarxa de serveis actual, renovant-se les conduccions d’electricitat, gas, clavegueram, aigua i telefonia.

A l’hora de cobrir el terra s’ha tingut en compte que les llosetes facilitin el drenatge per poder aprofitarel92% de l’aigua que s’infiltri. A més, bancs, papereres, fonts i aparcaments per a bicicletes s’instal·laran al llarg del carrer, juntament amb llums LED, connexió Wi-Fi i sensors tant de contaminació acústica com atmosfèrica. Les obres es duran a terme en el tram comprès entre el passeig de la Zona Franca i el carrer de Cal Cisó, de nova obertura, i afectaran també els carrers de Pontils, Sovelles i Arnes, que igualment es milloraran amb l’objectiu principal de pacificar la zona.

Abans d’aquests treballs -amb un cost de 3,3 M €- s’han conclòs els corresponents a l’anomenat sector 10 (Ulldecona – Motors- passeig de la Zona Franca), un dels 14 on es desenvolupa el pla que ha de permetre la creació d’un barri nou, que combini usos residencials amb activitat econòmica; integrat plenament a la ciutat; amb una extensió comparable a 40 illes de l’Eixample i que aculli 30.000 habitants potencials.