"Heu de regar-ho tot, heu de regar-ho tot, quan estigui tot regat és quan plantarem, d'acord? Fes d'un costat a l'altre i fas un cerc. Has de deixar el planter com si posessis sal, d'acord? Així és com comença una sessió del Projecte Natura. Per l'hort de l'Escola Alexandre Galí hi passen tots els alumnes del centre, des de P5 fins a sisè. Per això cada dia de la setmana aquest espai es converteix en l'extensió de l'aula. MONTSE RODOREDA, coordinada del Projecte Natura "Un espai de tot el que seria l'aula oberta que en diem nosaltres, que és on vindrem a fer currículum. Els nens aprendran aquí tot el relacionat amb arbres fruiters i horta. També després hi ha un treballa de llenguatge, hi ha un treball de medi, però també de matemàtiques. Treball que anem lligant un amb l'altre amb el tema de l'hort." Avui treballen els alumnes de sisè. Dividits en dos grups, uns comproven que les plantes i flors que tenen assignats creixin bé. Mentrestant, l'altre grup estudia sobre paper les incidències i canvis que han observat. Una manera d'aprendre que ha atret la seva atenció. RAMON HUNDAMAL, alumne de sisè de l'Escola Alexandre Galí "Doncs, molt 'xulo'. Es pot aprendre molt amb el que fem i a l'hora de plantar és molt divertit. Jo no sabia que, per exemple, els cereals trigaven tant a créixer." MARIA LAFUENTE, alumna de sisè de l'Escola Alexandre Galí "Doncs com regar i com plantar algunes coses i saber on es planten els tomàquets i a quina part és millor plantar algunes coses." El Projecte Natura té un hort, amb jardineres, taules de cultius, plantes aromàtiques i arbrat. També hi ha una zona amb dunes i una bassa d'aigua que funciona amb energia solar. De cara a l'any vinent es vol posar en marxa una granja per a gallines i conills.

L’Escola Alexandre Galí de la Barceloneta ha engegat el Projecte natura, el primer d’aquestes característiques a la ciutat. La iniciativa va sorgir del mateix centre quan, després de sis anys, es va alliberar un espai ocupat pels barracons de l’Escola Mediterrània. Aquest projecte consisteix a traslladar l’aula a un hort, és a dir, a través de l’observació i l’experimentació, els alumnes adquireixen alguns dels continguts inclosos en el currículum escolar.

Cada curs, des dels alumnes de P5 fins als de sisè tenen assignada una parcel·la i una vegada a la setmana han de comprovar com creixen les plantes i quins canvis s’hi han produït. De moment només funciona l’hort però de cara a l’any vinent està previst incloure-hi una granja amb conills i gallines.