Actualment l’avinguda del Príncep d’Astúries té cinc carrils en una calçada de 14 metres d’amplada i unes voreres estretes que dificulten la qualitat de vida de veïns i comerços. ELOI BADIA, regidor del districte de Gràcia “No hi ha vida i per tant els comerços és difícil fins i tot que puguin aixecar la persiana i es diu, escolta, ampliem voreres, posem arbres, baixem contenidors a les voreres, posem aparcaments per a motos i generem un espai de vida i quotidianitat amb aquestes voreres.” La proposta ha estat fruit del treball conjunt dels districtes de Gràcia i Sarrià - Sant Gervasi, amb la participació dels veïns de Príncep d’Astúries, que fa un any i mig van crear una plataforma per demanar la pacificació de la via. Ara, aquest avantprojecte s’ha presentat als veïns. M. CARME BOU, portaveu de la plataforma veïnal de l’avinguda del Príncep d’Astúries “Estem molt contents de com ho van presentar els tècnics, perquè hem de tenir sentit comú i no es pot fer més del que ens varen presentar ahir. És a dir, voreres amples, bancs per les persones grans, les cruïlles a nivell.” D’aquí a tres setmanes hi haurà una nova reunió entre els districtes i els veïns per acabar de perfilar els últims detalls d’aquest projecte de reforma.

Els veïns de l’avinguda del Príncep d’Astúries l’anomenen l’autovia, i expliquen que sembla el circuit de Montmeló. Actualment hi ha cinc carrils en una calçada de 14 metres d’amplada i unes voreres estretes que dificulten la qualitat de vida de veïns i comerços. Fa anys que es queixen del soroll, la contaminació, les mancances d’espais per als vianants, la poca il·luminació a les nits i la perillositat amb tant de trànsit. Ara, però, sembla que ja veuen el final al problema.

Els districtes de Gràcia i Sarrià – Sant Gervasi han elaborat un avantprojecte per reformar l’avinguda, amb la participació de la Plataforma Veïnal Avinguda del Príncep d’Astúries, que es va crear fa un any i mig per reclamar amb urgència una pacificació de la via. Així ho explica Eloi Badia, regidor del districte de Gràcia: “Ampliem voreres, posem arbres, baixem contenidors a les voreres, posem aparcaments per a motos i generem un espai de vida i quotidianitat amb aquestes voreres.”

Els veïns i comerciants estan satisfets amb la proposta, tal com afirma M. Carme Bou, portaveu de la plataforma veïnal del carrer: “Estem molt contents de com ho van presentar els tècnics, perquè hem de tenir sentit comú i no es pot fer més del que ens van presentar ahir. És a dir, voreres amples, bancs per a les persones grans, les cruïlles a nivell.”

El projecte de reforma presentat proposa la reducció de cinc carrils de circulació a tres, i un quart per a serveis, on aniran els contenidors, la zona de càrrega i descàrrega i els aparcaments per a les motos. Pel que fa als carrils de circulació, n’hi haurà un per cada sentit i un altre per al bus. L’avinguda serà tipus bulevard, amb voreres més amples, de 4,50 x 4,50, i arbrat i bancs. També està previst millorar-ne l’enllumenat i altres elements urbans que millorin l’espai públic.

D’aquí a tres setmanes hi haurà una nova reunió entre els districtes i els veïns per acabar de perfilar els últims detalls d’aquest projecte de reforma.