La situació més greu és la dels usuaris del programa de teleassistència, un servei d’atenció immediata en situacions de crisi per a persones grans que viuen o passen moltes hores soles. Sense línia telefònica no funciona. CONCHITA CALBET, afectada “És clar, si jo caic o rellisco, fins que arriben ells a les nou de la nit estic aquí estirada.” També és un inconvenient pels comerços. MONTSE VALIENTE, comerciant “Influeix en les trucades de clients que truquen i no poden posar-se en contacte, amb el datàfon que va amb la línia de telèfon i tampoc no pot funcionar. Gràcies que tinc un que va per satèl•lit que puc fer les operacions amb VISA.” És la solució que ha trobat per no perdre vendes. Les associacions de veïns de la zona denuncien la situació i reclamen el suport de l’Ajuntament. MANEL PASQUAL, Associació Cultural i Social Bac de Roda “Creiem que afecta sobretot a la zona del barri antic. Marià Aguiló, Taulat, al voltant del mercat. La part de la Rambla, tota aquesta zona, com a mínim, segur.” Han detectat que l’avaria tant sols afecta els usuaris que no tenen fibra òptica. ALFONS GRIMA, afectat “No té lògica, què ens volen obligar a posar la fibra òptica? Jo no tinc ordinador, perquè vull la fibra òptica?” Telefónica argumenta que la incidència és deu a una filtració d’aigua al cablejat. La companyia reconeix que fa dues setmanes que tenen constància de l’averia i assegura que estarà reparada en els propers dies.

Diversos veïns a l’entorn de la plaça de Sant Bernat Calbó s’han quedat sense telèfon fix des de fa tres setmanes. Ja hi va haver afectacions en la línia telefònica al barri del Poblenou fa un mes i ara han tornat a produir-se. Es tracta d’una avaria diferent però, asseguren, l’origen és el mateix: el mal estat general del cablejat del barri. Expliquen que, tot i que han intentat contactar amb Telefónica, la companyia responsable de la línia, no ho han aconseguit o no els han donat cap resposta vàlida.

Des de l’Associació Cultural i Social Bac de Roda han recollit els diferents casos i han arribat a la conclusió que els afectats són les persones que no tenen fibra òptica, majoritàriament gent gran. Adverteixen que en moltes ocasions són usuaris del servei de teleassistència, un servei d’atenció immediata en situacions de crisi per a persones grans que viuen soles. L’avaria també suposa un inconvenient per als comerços en una zona amb molta oferta on, entre d’altres, hi ha el mercat del barri. No poden rebre trucades de clients o proveïdors o fer cobraments amb targeta.

L’Ajuntament ha instat Telefónica que renovi la xarxa de telèfon del barri. La companyia té previst fer-ho quan finalitzin algunes obres en carrers importants com és el cas de Pere IV. També assegura que solucionarà la incidència, ocasionada per una filtració d’aigua al cablejat, en els propers dies.