A mitjanit la Guàrdia Civil s'ha presentat a la torre de control del Prat. Els agents tenien l'ordre de comprovar qui estava treballant i qui no. Després, han enviat tota aquesta informació al jutjat corresponent. Una feina que han repetit amb cada canvi de torn. Això permetrà tenir el nom i cognom dels controladors que s'han sumat a la vaga. La fiscalia ja ha demanat tot el llistat i ha obert una investigació penal. Segons la llei de navegació aèria, en casos com aquest, abandonar el lloc de treball és un delicte i està castigat amb penes de fins a vuit anys de presó. Amb la declaració de l'estat d'alarma, els controladors passen a estar sota la jurisprudència militar. És a dir, que perden els seus drets com a civils i han de complir totes les ordres que els donin des de l'Exèrcit de l'Aire. Si fins i tot així, no volen treballar, s'enfronten a un delicte de desobediència tipificat al Codi Penal Militar. És a dir, fins a sis anys més de presó i la pèrdua immediata de la feina. De moment, el govern ja ha obert un expedient disciplinari a tots els vaguistes. Una mesura que segons el Ministeri de Foment tindrà conseqüències.

La fiscal superior del TSJC, Teresa Compte, ha dit que la situació pot ser constitutiva d’un delicte de l’artícle 20 de la Llei de navegació aèria. Per això, les forces de seguretat ja han rebut l’ordre per iniciar una investigació.

Segons la llei, seran castigats amb una pena de presó els membres de la tripulació d’aeronaus o treballadors els aeroports  que, en número suficient per pertorbarel servei, abandonin col·lectivament les seves funcions a l’aeronau o l’aeroport, en actitud de protesta, desobediència coactiva o represàlia contra el Comandant o Cap respectiu.