Hora del pati a l’Escola Prim, al Besòs i el Maresme. No és com a la resta de centres. Els més grans, els de sisè, preparen jocs tradicionals per a la resta d’alumnes. RAÚL PARTIDA, alumne de l’Escola Prim “No són gaire complicats, són fàcils perquè els nens aprenguin a jugar.” MAME DIOP, alumna de l’Escola Prim “Al llarg del pati controlem i vigilem que els nens facin un bon ús i que puguin jugar sense cap problema.” ADRIÀ RUSI, alumne de l’Escola Prim “Si hi ha algun problema nosaltres intentem mediar perquè es resolgui pacíficament.” Ensenyen als petits a jugar a esports com el bàdminton o a jocs antics com les bitlles catalanes, una versió adaptada dels dards o a saltar a la corda. “Al pelotón que entre el dos, al pelotón que entre el 3...” Al centre treballaven els jocs populars a les classes d’educació física. Van detectar que als nens els agradaven però que després no els practicaven durant l’esbarjo o en el seu temps lliure. MARIA EUGÈNIA GÓMEZ, directora Escola Prim “Vam pensar que havíem de potenciar que els nens quan estiguessin aquí a l’escola poguessin tenir recursos per jugar tots junts, no només amb la seva consola, la seva tauleta o l’ordinador.” I és que potenciar el joc tradicional en plena era digital, a més de ser un fet poc comú, és una manera fomentar les relacions entre companys, enfront del’aïllament que suposa, a vegades, jugar amb aparells electrònics.

Quan arriba l’hora del pati a l’Escola Prim és com si viatgéssim en el temps. Els alumnes juguen a bitlles catalanes, a llançar el cercle o a saltar a corda, opcions de lleure més pròpies de començaments del segle XX que no dels primers anys del XXI. És la manera que tenen al centre educatiu de potenciar el joc de sempre, al carrer i en societat, com a alternativa a l’aïllament que, en ocasions, té com a contrapartida l’ús de les noves tecnologies.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a