A l’Escola Baldiri Reixac, els alumnes de sisè s’han convertit en patrimoniadors del Parc Güell. Això vol dir que durant aquest curs, l’han estat analitzant fins a arribar a ser-ne uns experts. Ho han fet dins del projecte Patrimonia’m, on l’escola participa des de fa tres anys estudiant el parc que els envolta. MÍRIAM SOROLLA, tutora “Tenim el privilegi de poder estar en aquest espai, de poder estar en aquesta escola que era l’antiga colònia del comte Güell, doncs de poder-li treure aquest suc i que els nens se’n vagin a més, d’aquí, sabent on són i què són.” CRISTIAN LÓPEZ, alumne “Ens donen aquest carnet per poder anar a tots els llocs de MUHBA i també podem fer de guies, perquè com que ja sabem tant del Parc Güell, i com que som patrimoniadors." La idea és que adquireixin coneixements fent visites guiades, recerca i activitats a l’aula. Una de les descobertes que han fet del parc i que no tothom sap, és que a sota la Sala Hipòstila hi ha uns dipòsits d’aigua. AINARA MARTÍNEZ, alumna “Hi ha uns petits forats al banc, i per allà quan plou surt l’aigua i va a parar a una petita sala.” GINA ROIG, alumna “Ara no s’hi pot accedir però s’hi entraria per aquella porta d’allà i per algunes que hi ha a terra. Quan ja està ple el dipòsit del drac surt aigua i així se sap que ja està ple.” El projecte es treballa en més d'una assignatura. A l’àrea de matemàtiques han fet un plànol a escala. També han fet ús de les noves tecnologies amb la creació de narracions digitals per la presentació final.

Els alumnes de sisè de l’Escola Baldiri Reixac han estat estudiant durant aquest curs l’entorn de la seva escola, el Parc Güell. Ho han fet dins el projecte Patrimonia’m, que es va engegar fa deu anys i en què participen diverses escoles de la ciutat.

Cada centre educatiu que participa en el projecte Patrimonia’m escull què vol estudiar dins l’àmbit històric i patrimonial de la ciutat. Des de fa tres anys, l’Escola Baldiri Reixac treballa el Parc Güell amb els alumnes d’últim curs. Segons Míriam Sorolla, tutora de sisè de primària de l’escola, no podrien haver triat cap altre espai, tenint en compte que es troben en el seu interior: “Tenim el privilegi de poder estar en aquest espai, de poder estar en aquesta escola que era l’antiga colònia del comte Güell, doncs de poder-ne treure aquest suc i que els nens se’n vagin, a més, d’aquí, sabent on són i què són.”

A través de visites guiades, recerca i activitats a l’aula han anat adquirint els coneixements. A principi de curs van començar per l’època dels romans, quan es va crear Barcino, fins a arribar al Modernisme, per anar veient com ha anat creixent la ciutat i quin impacte ha tingut en el Parc Güell, el seu tema principal d’estudi.

Una de les descobertes que han fet del parc i que no tothom sap és que a sota la Sala Hipòstila hi ha uns dipòsits d’aigua.

El projecte es treballa en més d’una assignatura. A l’àrea de matemàtiques han confeccionat un plànol a escala i cartells de cada part amb el programa Autocat. També han fet ús de les noves tecnologies. En el plànol hi han afegit codis QR i geolocalitzacions. I per la presentació final han creat narracions digitals i videomuntatges.

Després de tot el curs impregnant-se sobre el Parc Güell, els alumnes de sisè de l’Escola Baldiri Reixac en són uns experts. Ara, amb els coneixements apresos, i el carnet de patrimoniadors que els dóna el Museu d’Història de Barcelona, poden fer de guies del parc a familiars i amics i accedir a altres espais del MUHBA.