Són comerciants de Sant Andreu i tot aquest mes protagonitzen la campanya de promoció de l'Eix Comercial de Sant Andreu i Sant Andreu Nord. La seva cara es pot veure a l'entrada de 230 establiments del barri. La campanya s'anomena "Tu ets la peça que ens falta" i s'adreça directament als clients. PRÓSPER PUIG, president de l'Eix Comercial de Sant Andreu "El veí és la peça fonamental. És ell el que, si vol conservar el petit comerç, ha de comprar aquí. Perquè a més, els diners que es gasta reverteixen en el seu entorn." Per cada compra s'obté un val en forma de peça de puzle que serveix per concursar en el sorteig de 500 euros en compres. Per participar-hi, però, primer cal fer-se una fotografia que encaixi la peça en el pòster promocional. La imatge s'ha de compartir a Facebook o per whatsapp. HELENA RUBIO, venedora "Es bo perquè fidelitza el client del barri." KRISTINA KIRYAKOVA, comerciant "Ens ajuda com a comerciants petits. Sempre hi ha més ambient i la gent se sorprèn que per una compra en el teu comerç es pot entrar en un sorteig." MARIA TERESA VILCHES, comerciant "Todo lo que sea incentivar a la gente es bueno y se nota. Lo que pasa es que hay que mirar un poquito que las nuevas tecnologías no están hechas para depende de que edades." Algunes de les 37.000 peces que s'han imprès inclouen un descompte per a la propera compra. Els comerciants estimen que fins al 30 de novembre la campanya promourà unes 50.000 vendes.

Els comerços de Sant Andreu s’han omplert de cartells amb el lema “Tu ets la peça que ens falta”. Hi apareixen diversos comerciants de Sant Andreu que animen els veïns a comprar a les botigues del barri. Segons Pròsper Puig, president de l’Eix Comercial de Sant Andreu, el veí és una peça fonamental i si compra en el petit comerç els diners reverteixen en l’entorn.

La campanya consisteix que per cada compra els clients reben un val en forma de peça de puzle. Amb aquesta s’han de fer una fotografia davant un dels 230 pòsters promocionals que hi ha distribuïts als comerços de Sant Andreu i compartir-la a les xarxes socials. S’ha de pujar al Facebook o enviar-la per WhatsApp als mòbils de les entitats organitzadores amb l’etiqueta #LaPeçadeSantAndreu. La promoció està vigent fins al 30 de novembre i es pot guanyar un val de 500 euros en compres als comerços associats a l’eix i Sant Andreu Nord Comerç.

A més, algunes de les 37.000 peces de trencaclosques que s’han fet inclouen descomptes. Cada comerç estableix el seu criteri per determinar, en aquest cas, la promoció. Calculen que la campanya, elaborada gràcies al pla estratègic de comunicació promogut per l’Ajuntament, incentivarà unes 50.000 vendes.