Els comerciants del carrer de Cantàbria reclamen que es reordeni i actualitzi la via. Demanen menys trànsit i més espai per als vianants. CARLES MARTÍNEZ, Eix Comercial Sant Martí “S’adeqüi a les noves necessitats. Igual que tenim els carrers de Bac de Roda, la rambla de Prim, la rambla de Guipúscoa... arregladets, voldríem que el carrer de Cantàbria es convertís en un bulevard.” Uneix els barris de Sant Martí i la Verneda i la Pau i va fins a la futura estació de l’AVE de la Sagrera. De fet, l’afectació de les obres del tren d’alta velocitat en el veïnat i el comerç és un dels motius pels quals l’Ajuntament proposa el projecte. JOSEP MARIA MONTANER, regidor de Sant Martí “Potenciar molt més la vida veïnal a les voreres, l’activitat dels comerços, la vegetació, tota una situació que faci que es converteixi en un cívic molt més agradable.” Les associacions de veïns de la zona consideren que la reforma s’hauria de fer quan finalitzin les obres de l’estació i que hi ha altres actuacions prioritàries. GERMINAL BONET, AV Verneda Alta “Com el pont del Treball, acabar la zona de la rambla de Prim, que han de fer un pont per a vianants, el col·lector. GREGORIO GIMÈNEZ, AV Provençals-Verneda “Reparar els carrers, que estan tots molt malament, plens de sots, molta brutícia, està tot molt abandonat.” A més, segons els veïns, la reordenació del carrer de Cantàbria no s’hauria de costejar amb diners del Pla de barris, tal com preveu el consistori, sinó amb pressupost de ciutat i s’hauria d’aportar una solució per les places d’aparcament que es perdrien.

Els comerciants de la zona expliquen que sobren carrils de circulació i places d’aparcament i falta espai a les voreres al carrer de Cantàbria, eix viari entre els barris de Sant Martí i la Verneda i la Pau. També que presenta un urbanisme obsolet i que necessita un rentat de cara. Serà un via d’accés a la futura estació de l’AVE de la Sagrera i el retard en l’execució de les obres del tren d’alta velocitat fa anys que afecta tant al veïnat com al comerç. Ara, l’Ajuntament ha recollit aquesta antiga petició de l’Eix Comercial de Sant Martí i està estudiant la possibilitat de convertir el carrer en un passeig o un bulevard.

Les associacions de veïns de la zona estan conformes amb què es millori el carrer i reclamen que s’hi faci més manteniment però tenen algunes objeccions. Per exemple, el consistori preveu finançar-lo amb diners del Pla de barris, mentre que ells creuen que hauria de ser una obra amb pressupost de ciutat. També consideren que potser seria millor esperar fins que finalitzi la construcció de l’estació del tren d’alta velocitat per veure la incidència que tindrà en el trànsit i que s’haurien de presentar alternatives a les places d’aparcament que es perdran si el carrer passa a ser una rambla. Finalment, adverteixen que abans de començar unes obres seria més interessant acabar d’empènyer altres projectes, com la connexió de la part alta de la rambla de Prim amb Sant Andreu o fer una posta a punt de tots els carrers del barri en general.