L'historiador Jesús Mestre ha passat els últims dos anys fent aquest llibre de fotografia històrica de Sant Gervasi. Durant aquest temps, a més de conèixer el territori en profunditat, es va adonar que a alguns veïns els hi mancava un sentiment de pertinença. Llavors va idear un nou projecte: una publicació d'informació local mensual i gratuïta. JESÚS MESTRE, coordinador de continguts "Vam pensar que una revista podia servir per fomentar i ajudar a trobar aquesta identitat i aquest sentiment de pertinença. Pensem que podem fer un servei al barri, ajudant a això, a identificar-se més amb el seu territori." Juntament amb el Martí Rodríguez es van posar mans a l'obra fins a treure el primer número d''El jardí de Sant Gervasi', que, a més de donar informació d'actualitat, també vol ser una eina de dinamització comercial. MARTÍ RODRÍQUEZ, coordinador comercial "Pels comerciants és una forma de donar-se a conèixer d'una forma més pròxima als seus veïns. I el que pretenem una mica és potenciar la vida comercial del barri. Per exemple, ens trobem moltes empreses de la zona que simplement amb un anunci clàssic no en tenen prou, necessiten explicar què és el que fan a dins, fer veure quina persona hi ha al darrere, i en aquest sentit aquesta és una eina molt bona per poder donar-se a conèixer al barri." De moment la publicació té 24 pàgines, però la volen augmentar a 36. Es financen només amb la publicitat. Són conscients de la crisi de la premsa, però estan convençuts que el periodisme local és una necessitat.

El nou diari, a més de les notícies d’actualitat rellevants per al barri, també parlarà de la història i deixarà un lloc a l’opinió. A més, serà un espai en què el comerç de la zona podrà promocionar-se. L’historiador Jesús Mestre està al darrere d’aquest projecte, que serà mensual i gratuït.