MARC MARTÍ, col·leccionista i empresari “En aquest cartell, quin és el missatge que veiem? Uns gats, perquè la gent no sabia com s’escrivia ‘gato’. La comunicació publicitària d’aquesta època, del tombant de segle, els anys 20,30, 40, 50, 60 sempre intentaven relacionar el producte amb una imatge.” En té més d’un milió. Des de l’any 1880 fins a l’actualitat. “El que pretenem és atrapar les peces, pot ser una postal, pot ser un cartell, pot ser una pintura publicitària, pot ser un llibre, posar-ho aquí fins que estiguin el més tranquils possible.” Cedeixen cartells per exposicions, sobretot relacionades amb el modernisme. Com aquest disseny de Ramon Casas, un dels autors més sol·licitats aquest any, ja que se celebra el 150è aniversari del naixement del pintor. “La transgressió, que sigui un simi qui li serveixi una copa d’anís a una senyora.” A banda de col·leccionar-ne d’antics, Marc Martí és el responsable d’una de les empreses encarregades de fixar els cartells que veiem a la ciutat des de 1977. Conserva com a mínim un exemplar de tots els que han enganxat durant aquest temps. CARLES CUNILLERA , director de Publicitat a l’àrea de Barcelona de Marc Martí “Normalment si estàs fent 10, 12, 15 campanyes, calcula que uns 10, 12, 15 mil cartells a la setmana més o menys.” A l’arxiu, obert només a visites concertades, trobem objectes publicitaris que serveixen per explicar la història de Barcelona. Per exemple, rètols de comerços que van marcar una època.

Marc Martí, col·leccionista i responsable d’una empresa d’impressió digital, conserva més d’un milió de cartells publicitaris des de finals del segle XIX fins a l’actualitat. Es tracta d’un arxiu pràcticament secret a la Llacuna del Poblenou, obert només a visites concertades i que cedeix exemplars per a exposicions d’arreu.

Marc Martí va començar a enganxar cartells l’any 1977 i ara és el responsable d’una de les empreses encarregada de fixar els que trobem en els espais habilitats a la ciutat. Des d’aleshores, Marc Martí conserva com a mínim un exemplar de tots els cartells que han passat per les seves mans. Calcula que, actualment, n’hi arriben més de 10 de nous cada setmana.

També en té d’antics, a més de diversos articles relacionats amb la publicitat en una col·lecció que va augmentat cada dia que passa. En aquests moments, assegura que supera ja el milió de cartells. Des de l’arxiu que regenta al barri del Parc i la Llacuna del Poblenou, ubicat a la seu de l’empresa, explica que cedeix cartells per a una desena d’exposicions a l’any, principalment de temàtica modernista.