Aquests alumnes acaben de fer la volta al món virtual gràcies al joc ‘Mystery skypes’, a través de la plataforma educativa de Microsoft. Durant 21 hores seguides han fet 16 connexions de tres quarts d'hora amb països com els Estats Units, Taiwan, el Japó, Hongria, Kènia o Nova Zelanda. CARES DÍAZ, cap del Departament d'Anglès de l'Escola Ramon Llull "Els alumnes tenen l'oportunitat de fer connexions a temps real amb tot el món. No importa que hi hagi diferències horàries perquè com estem desperts tota la nit hi ha la possibilitat de fer-ho." Es tracta de la tercera marató d'aquest tipus que fa l'Escola Ramon Llull. En aquesta ocasió hi han participat 25 alumnes de nou i 10 anys. ORIOL BARCELÓ "Són d'un país diferents cadascú, o potser del mateix. I a través de preguntes en anglès hem d'intentar esbrinar de quin país són." EMMA SORIANO "Em sembla divertit, t'ho passes bé i pots saber d'on són, costums i coses." L'estratègia és important per ser el primer en esbrinar el país contrari. Les respostes només poden ser: sí o no. CARES DÍAZ, cap del Departament d'Anglès de l'Escola Ramon Llull "Els alumnes treballen la llengua anglesa oral i la geografia. I també introduïm l'ús de les noves tecnologies. Perquè quan acabem de fer una marató de ‘Mistery skipes’ són molt bons en l'ús del Google Maps i no tenen cap problema en l'ús de la vídeoconferència." A més, aquests alumnes s'han fet usuaris experts en Twitter. Durant tota la marató han estat narrant minut a minut l'experiència a través d'aquesta xarxa social.

Dijous a les 20 h va arrencar la marató de videoconferències. Els alumnes, d’entre 9 i 10 anys, van passar tota la nit i fins a divendres a les 17 h en contacte amb escoles d’arreu del món. Els 25 alumnes de l’Escola Ramon Llull han contactat amb una quinzena de centres educatius dels Estats Units, Taiwan, el Japó, Hongria, Kènia o Nova Zelanda.

L’activitat rep el nom de 24 Hours Global Blind Date i, per fer els intercanvis, els alumnes han utilitzat el joc Mystery Skypes, de la plataforma educativa de Microsoft, Skype in the Classroom. A partir de preguntes sobre geografia fetes en anglès, han hagut d’esbrinar el país de l’escola amb què han mantingut la videoconferència. Cada connexió ha durat uns 45 minuts i han fet servir atles, portàtils i habilitats estratègiques per esbrinar el país.

Aquesta és la tercera marató de Mystery Skypes, que organitza l’Escola Ramon Llull, i la segona que fan a 4t de primària. Segons expliquen els professors que l’han impulsat, aquesta activitat potencia la cohesió social, el treball en equip i l’ús de les noves tecnologies.