La tardor és l'estació de l'any en què els magatzems de les entitats que distribueixen aliments per a persones necessitades estan més buits. JOSEP ROMERO, diaca de la Parròquia de Sant Paulí de Nola "Després de l'estiu t'agafa com si fos una baixada d'aliments. Després arriba Nadal, que tothom és molt solidari, però ara és el moment que ens agafa més baix." Per intentar capgirar aquesta tendència a Sant Martí funciona la "Tardor solidària". Es tracta d'una campanya en què l'Obra Social La Caixa i el districte han donat 30.000 euros a 20 entitats i parròquies que distribueixen aliments. La iniciativa va començar ara fa tres anys. EDUARD FREIXEDES, regidor de Sant Martí "Agafant els diners que abans es gastaven en el pica-pica, el sopar que s'organitzava als Premis Sant Martí. En comptes de fer això, als Premis Sant Martí, donàvem diners a aquelles entitats del districte que donen aliments a la gent que més ho necessita." Cada entitat ha rebut un xec amb una quantitat proporcional al nombre de persones que atén. Els diners, que s'han de gastar als supermercats Bonpreu, que també col·laboren en la campanya, els han aprofitat per omplir els magatzems. MANUEL SELIVA, rector de la Parròquia de Sant Martí del Clot "Per exemple oli, per exemple llet, per exemple sucre, són coses que no arriben mai." Algunes de les entitats i parròquies, com les de Sant Martí del Clot i Sant Paulí de Nola, atenen més de 300 famílies al mes. Aquesta xifra ha anat augmentant en els darrers mesos amb un perfil de persones que també ha canviat. JORDI GRAS, president de la coordinadora d'Acció Social Clot - Camp de l'Arpa "Abans sempre era gent que venia de fora, digueu-li d'altres països de fora de Catalunya, però és que ara és gent d'aquí la que ve a demanar aliments." Segons les darreres dades de l'Institut Municipal d'Estadística de l'Ajuntament, la taxa de risc de la pobresa afecta un 18,3% de la població de la ciutat.

Una vintena d’entitats i parròquies de Sant Martí han rebut 30.000 euros del districte i l’Obra Social La Caixa per destinar-los a comprar aliments per a les famílies més necessitades. El donatiu s’ha fet en el marc de la “Tardor solidària”, una campanya que funciona des de fa tres anys a la tardor, just l’època de l’any en què els magatzems d’aquestes entitats, que es dediquen a la distribució solidària d’aliments, es troben més buits d’aliments.  Cada entitat ha rebut un xec amb una quantitat proporcional al nombre de persones que atén. Amb els diners, que s’han de gastar als supermercats Bonpreu, que també col·laboren en la campanya, han aprofitat per comprar productes que costen més d’aconseguir, com oli, llet o sucre.