El contacte directe entre client i terapeuta és, segons els propietaris dels centres de benestar, un dels aspectes que preocupa més els usuaris. El negoci dels massatges relaxants ha patit un fort descens durant la crisi del coronavirus.

El sector lamenta que no se’ls ha tingut en compte de cara a establir protocols. Manuel de la Garza, director de Mayan Spas, ha explicat a betevé que es van sentir abandonats per part de les administracions: “No disposàvem de protocols ni de cap directriu per part dels governs. Ens vam haver d’unir tots els centres de benestar de Barcelona i fer les consultes pertinents a l’Associació Internacional d’Spas per establir protocols i fer els cursos recomanats per l’OMS per tal de poder atendre els clients”.  En total, més de 30 centres de benestar barcelonins formen part de l’associació Spas BCN Connect. Una associació que ha nascut arran de la pandèmia per unir forces i reactivar l’activitat.

Demanen ajut a l’Ajuntament per reactivar el sector

El sector està registrant grans pèrdues econòmiques. Ara per ara els centres que estan oberts facturen al voltant del 25 %. Demanen l’ajut de les administracions per promocionar-se com a “espais segurs”. “Necessitem que la gent sàpiga que estem oberts i que és segur venir als nostres centres” ha explicat de la Garza. El descens de clients s’ha fet encara més evident en els centres ubicats dins els hotels. Alguns no han pogut obrir, ja que l’hotel ha decidit tancar durant els mesos de pandèmia. La resta es nodrien habitualment d’uns turistes que aquest any no han vingut a Barcelona.