
Els Premis Barcelona Restauració han celebrat la sisena edició amb un reconeixement a aquells establiments que treballen el vincle amb el barri i valors com la sostenibilitat, la innovació i la qualitat. En aquesta última categoria el premi ha estat per al restaurant Bellafila (Bellafila, 5), “un referent de cuina elaborada, saludable i amb ànima”.
Un bar de tapes “que ha crescut amb el barri”
El premi a la integració al barri l’ha guanyat La Esquinica, un bar de tapes de Nou Barris que durant més de 50 anys ha estat “un espai de trobada i convivència que ha crescut amb el barri i la seva gent”. El Restaurant Xavier Pellicer ha rebut la distinció en la categoria de sostenibilitat “pel seu compromís amb el producte ecològic i de proximitat, la gestió responsable i la sensibilització ambiental”.
“Fer sentir el client com a casa”
Amb 55 anys d’història i un servei de sala “de luxe que fa sentir el client com a casa”, el Flash Flash ha sabut mantenir viu “l’esperit d’un dels restaurants més emblemàtics de la ciutat”. Per aquest motiu l’establiment ha rebut el premi al servei de sala.
Premi a la millor cuina de mercat
Per segon any consecutiu també s’ha atorgat el premi a la restauració dels mercats de Barcelona i enguany s’ha distingit El Racó del Mercat (Mercat de Provençals). Conegut pels seus esmorzars de forquilla amb producte fresc i de temporada, “és un referent gastronòmic al barri”.
Homenatge a Moncho Neira i Los Caracoles
Durant la gala, celebrada a la Fàbrica Moritz, també s’han fet dos reconeixements especials, un al restaurant Los Caracoles, que enguany celebra els 190 anys, i un altre a Moncho Neira, per la trajectòria icònica i la tasca de qui va ser fundador del Botafumeiro, que va morir el 5 d’octubre.