La idea li va sorgir durant un viatge a Nova York. El Roger Bettosini va descobrir una famosa cadena que comercialitza porcions de pizza a 99 cèntims i va decidir que volia replicar el negoci a casa nostra, però canviant la pizza pel pastís de formatge: “Són les meves postres preferides i és una recepta que em surt molt bé”. Dit i fet. Aquesta va ser la llavor de 99Cheescake.
2.500 porcions de pastís en un dia
En menys d’un any, Bettosini, de només 22 anys, ha obert dues botigues a Barcelona (Aribau, 42, i Gran de Gràcia, 194) i una a Madrid: “Abans que s’acabi el 2025 tinc la idea d’obrir una tercera botiga a Barcelona”. L’aventura va començar al local d’Aribau. Visitem la botiga un dimarts a la tarda i, tot i que no hi ha les cues que s’hi fan els divendres i els dissabtes, l’activitat no s’atura.
“En dies forts arribem a vendre 2.500 porcions”. És aquest alt volum de vendes el que, segons el jove emprenedor, els permet fixar uns preus tan econòmics: “Venem molt i, per tant, comprem molt i generem economies d’escala que ens permeten que els preus que ens fan els proveïdors siguin inferiors als que oferirien a qualsevol que ara vulgui obrir un negoci similar”.
“Els proveïdors em veien molt jove i no confiaven en el negoci”
El Roger admet que des de ben petit sabia que un dia obriria el seu propi negoci: “El meu pare és autònom i jo volia ser com ell”. El camí no ha estat fàcil: “He tingut problemes amb els lloguers i amb els proveïdors perquè em veien molt jove i no confiaven que el negoci aniria bé”.
Un negoci que ja era viral a les xarxes socials fins i tot abans d’aixecar la persiana: “De fet, aquesta era l’estratègia. Arribar a un punt que abans d’obrir ja tinguéssim una clientela que ens permetés assegurar als proveïdors que vendríem una certa quantitat“. 99Cheescake té 11.000 seguidors a TikTok i més de 19.000 a Instagram. Seguidors que cada vegada que compren una porció el primer que fan és pujar una fotografia a les xarxes socials.
“El client ha de percebre una qualitat superior als 99 cèntims”
“Com la majoria de gent he conegut la botiga per les xarxes socials. He vingut ja tres cops. Normalment hi ha molta cua. El pastís és cremós i la relació qualitat preu és immillorable”, explica un client. A la cua hi ha també molts turistes: “La botiga surt recomanada a Google i trobo que el pastís és molt bo!”, ens diu una visitant taiwanesa. “Són molt bons. Els vaig veure per xarxes, els vam provar, ens van agradar i avui repetim!”, afegeix una altra compradora.
I és aquesta recurrència el que persegueix el Roger: “Al final el nostre ganxo és que venem les porcions per 99 cèntims, però l’usuari ha de percebre una qualitat superior a aquest preu. És així com aconseguim la repercussió a les xarxes i la repetició del client local”.
