El preu del cacau, juntament amb el del cafè, ha pujat un 32,5 % en tres anys segons l’índex de preus de consum (IPC). El canvi climàtic, la indústria a gran escala i l’augment de la demanda en són algunes causes. Una conseqüència imminent: l’increment del preu de les mones de Pasqua.
El cacau, “un producte de luxe”
Tot i que, asseguren, han intentat reduir el marge de benefici, el Gremi de Pastisseria de Barcelona reconeix que aquest any les mones seran més cares que el passat. De fet, el gerent del gremi, Olivier Fernández, adverteix que el cacau, “un ingredient bàsic”, pràcticament “s’ha convertit en un producte de luxe”.
Replantejar els processos d’elaboració
Les pastisseries treuen fum els dies previs al Dilluns de Pasqua i enguany n’hi ha que replantegen els processos d’elaboració perquè l’augment de preus repercuteixi el mínim possible en el consumidor. Per exemple, la consellera delegada del Grup 365, Patricia Cortizas, explica que busquen “millorar l’eficiència” a l’obrador per oferir productes de qualitat a un preu competitiu.
Pujada mínima per respecte a la tradició
El mestre xocolater Lluc Crusellas, escollit el millor del món el 2022, reconeix que farà una pujada de preu però, diu, serà petita per respecte als clients. Tot i l’augment, confia que aquesta serà una “bona campanya” de la mona perquè la tradició “passa per un bon moment”.