Rafa Antonín és un veí de Sant Gervasi – Galvany que acumula més de mig milió de seguidors al seu compte d’Instagram. És més conegut pel seu pseudònim Rafuel (@rafuel55) i pel seus vídeos diaris amb receptes de plats apetitosos. Ara, ha tret el llibre ‘Mis mejores recetas’, en què fa un recull dels millors plats i en què no falten els seus macarrons, la seva truita de patates, carns i arrossos per llepar-se’n els dits.

Cuina de tota la vida

“He tingut èxit perquè explico receptes senzilles, que són les que la gent vol menjar, arrencades dels pares i dels avis, de casa nostra“, explica Rafuel. La clau de l’èxit, diu, és explicar de manera propera, a l’abast de tothom, receptes de tota la vida i posar-hi el seu toc personal.

Conegut pels seus macarrons, biquinis, ous, pastes i arrossos, posa els ingredients al centre, amb productes de qualitat que compra al mercat. Els seus plats es caracteritzen per ser llaminers i calòrics i els seus ingredients estrella són el pernil, la trufa i els ous. I és que el seu plat preferit són els ous ferrats amb patates fregides i pernil i ibèric.

Vídeos casolans

El Rafuel cada dia penja un vídeo que grava ell mateix a la cuina de casa seva. Ho fa tot amb el mòbil i utilitza diversos trípodes per subjectar-lo per gravar en diferents escenaris per presentar el plat, elaborar-lo i mostrar el resultat. Edita els vídeos amb el telèfon, li posa una veu en off que narra els passos a seguir i el penja a Instagram. Tot des del mòbil i des de casa.

Rafuel gravant una recepta a la seva cuina

Receptes de confinament

Durant el confinament domiciliari, fa un any, Rafuel va proposar receptes apetitoses a l’abast de tothom: “Eren receptes que es podien fer amb productes i màquines de casa i va haver-hi una progressió molt gran de seguidors”, explica l’instagrammer. Un moment on diversos xefs reconeguts van compartir les seves receptes a través de les xarxes socials.

Pioner a les xarxes socials

Rafuel penja les seves receptes a les xarxes des del 2008. Va començar a Facebook, va passar per Pinterest fins a arribar a Instagram. El seu èxit recau a adaptar-se amb rapidesa als canvis d’Instagram i treure’n el màxim profit. “Qualsevol cosa que evoluciona, jo evoluciono el mateix dia, quan va sortir el primer vídeo d’Instragram, jo vaig publicar-ne un el primer dia”, explica. Intenta utilitzar totes les eines que li ofereixen les xarxes socials i cuidar els seguidors, que gairebé la meitat tenen menys de 25 anys.