Torna el vermut dels diumenges a Sant Antoni i ho fa amb l’ONG De veí a veí, que amplia l’oferta de begudes solidàries. Van començar fa 10 anys amb el cava i en fa dos van presentar una cervesa artesana. Ara arriba el Marrà.

Vermut de barri per al barri

Xavier Morta, que és dissenyador gràfic i també voluntari de l’entitat De Veí a Veí, recorda que l’objectiu principal de la fabricació d’aquest beuratge és recaptar fons per a l’ONG i destaca que a l’etiqueta han volgut remarcar que és un vermut de barri. Se suma així a altres productes que han donat molt bon resultat a l’entitat. La campanya de promoció ha començat aquests dies, coincidint amb la Festa Major de Sant Antoni.

El Marrà vol recuperar l’hora del vermut

Homenatge al porc, un símbol a Sant Antoni

El porc, l’animal que acompanya el sant que dona nom al barri, és per tot Sant Antoni. Es troba representat al bestiari, amb la porca dels diables i en altres representacions populars.

La il·lustradora Valentina Cisternino ha donat un caire festiu al porquet de l’etiqueta

 He dibuixat el porquet en un moment de celebració i he utilitzat els colors del barri
Valentina Cisternino, il·lustradora i voluntària de l’ONG De Veí a Veí

Han acabat les existències de la primera remesa

La rebuda de l’aperitiu ha estat molt bona i a l’ONG ja estan esperant que arribi la segona remesa. La beguda es pot trobar en alguns establiments del barri, com el bar Es Tastet, que és soci de l’eix comercial Som Sant Antoni, que dona suport a la difusió del producte i va participar en el procés de tria. Per a ell també és una manera d’impulsar el comerç al barri i fomentar els moments compartits amb els amics.

El Marrà vol potenciar el comerç i la vida social de Sant Antoni

El propietari, Francesc Junyent, assegura que està sent tot un èxit. Això ha fet que des de l’ONG ja estiguin rumiant si fer-ne una versió una mica més atrevida que es diria el Marrà d’Aglà.

Un vermut triat entre tots

A la tria de l’aperitiu hi van participar més de 120 persones, entre voluntaris de l’ONG i clients de bars del barri. Van tastar quatre vermuts diferents i es van decidir per la fórmula que va presentar Carviresa Cellers. L’Isidre Ribalta explica que la va crear el seu rebesavi el 1870, i que l’han mantinguda amb petits retocs.

És una fórmula històrica, de fa cinc generacions enrere
Isidre Ribalta, Carviresa Cellers

Ribalta explica que la base d’aquest vermut és una combinació de vi blanc i herbes aromàtiques que donen un toc amargant però ben equilibrat amb la dolçor, que el fa molt fàcil de beure.