
El festival Cruïlla és un dels esdeveniments musicals més esperats de l’estiu a Barcelona. Aquesta edició no només promet emocions als escenaris, sinó una oferta gastronòmica trencadora amb un ingredient d’allò més tradicional. El bacallà aterra al Cruïlla per primera vegada a la història amb el Gremi de Bacallaners de Catalunya, amb propostes de menjar de carrer desenfadades, però de qualitat com el fish & chips de bacallà o els bunyols.
Quatre propostes amb bacallà
A banda del fish & chips de bacallà i els bunyols, que se serviran acompanyats de salsa romesco, l’oferta dels bacallaners es completa amb una empanada de bacallà amb escalivada i un simpàtic sandvitx de bacallà arrebossat amb salsa tàrtara i amanida de col.
Cada plat està dissenyat perquè es pugui menjar a peu dret i amb les mans, és el que en l’argot dels festivals es coneix com a finger food. La intenció del Gremi de Bacallaners és desafiar la idea que el bacallà és només un ingredient de la cuina tradicional i demostrar que pot ser tan fresc i modern com qualsevol altre producte de menjar de carrer o ràpid de tendència actual.
Una experiència gastronòmica enriquidora
La campanya s’emmarca en les activitats amb motiu de la designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. El gremi vol apropar el bacallà curat d’Islàndia a un públic més jove i, a banda del Cruïlla, té altres propostes com la Ruta del Bacallà i la Ruta dels Bunyols de Bacallà. Cadascuna d’aquestes accions pretén demostrar que el bacallà és adequat per a qualsevol moment de l’any i reivindica l’ofici de bacallaner.
Un patrimoni culinari viu
El Gremi de Bacallaners té més d’un segle d’història. Asseguren que guarden gelosament els secrets d’un ofici artesà que, en el seu cas, combina sal, temps i coneixement per obtenir un bacallà de primera. “Volem que també sigui protagonista de la cuina i els menjars del futur“.