Escolta aquesta notícia

L’ugandès Jacob Kiplimo va batre el rècord del món de Mitja Marató aquest diumenge a Barcelona. Kiplimo va rebaixar l’anterior marca, registrada per l’etíop Yomif Kejelcha l’octubre del 2024, en 48 segons. L’ugandès va recórrer els 21 quilòmetres del circuit en 56 minuts i 42 segons. És el primer atleta de la història que baixa dels 57 minuts en aquesta distància. Però, aquest rècord ja és oficial? Què ha de passar per què el rècord de Kiplimo a la Mitja Marató de Barcelona sigui vàlid?

Les sabatilles de Kiplimo a Barcelona, objecte d’estudi

Des de fa uns anys, la Federació Internacional d’Atletisme (World Athletics) ha fet una reglamentació molt estricte per tal de regular l’ús dels últims models de sabatilles per a les curses sobre asfalt. En el cas del mig fons i el fons, diverses marques esportives estan avançant molt en l’ús de materials per aconseguir fer la vamba més ràpida de la història. Per tal de validar la marca de Kiplimo en la Mitja Marató de Barcelona, les sabatilles de l’ugandès ja han volat aquest dilluns al matí cap a la seu central de la World Athletics, a Mònaco, perquè siguin analitzades. Segons el jutge de la competició, el calçat de l’ugandès serà tallat per la meitat i així es poden desgranar perfectament els materials dels quals està fet. A més, mesuraran el gruix de la sola perquè entri dins els límits que permet la federació internacional.

Les millors sabatilles del món?

Les sabatilles que va fer servir Jacob Kiplimo a Barcelona són les Nike Alphafly 3. El model és el mateix amb què Kelvin Kiptum va establir el rècord mundial de marató en 2:00:35. Les Nike Alphafly 3 són unes de les sabatilles esportives més avançades per a marató i curses de llarga distància. Les sabatilles de Kiplimo tenen un pes aproximat d’entre 210-220 grams, segons la talla, i un drop de 8 mm, que proporciona una transició suau i eficient.

Algunes de les característiques tècniques de la sola de la vamba estan exclusivament dissenyades per buscar la màxima confortabilitat en esportistes d’elit. Tenen una Escuma ZoomX ultralleugera i reactiva, que ofereix un gran retorn d’energia. Una doble càpsula Zoom Air a l’avantpeu per augmentar l’impuls i l’eficiència en cada passa, i el més important, una placa de carboni de longitud completa que ajuda a millorar la propulsió i l’estabilitat.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a