
(EFE/Redacció) La UEFA ha suspès la sanció d’un partit del tècnic del Barça, Hansi Flick, i el segon entrenador, Marcus Sorg, per tant, tots dos seran a la banqueta dijous que ve en l’estrena de l’equip blaugrana a la Lliga de Campions al camp del Newcastle anglès.
Es retira la sanció d’un partit, però es manté l’econòmica
En un escrit en resposta al recurs presentat pel Barça, al qual ha tingut accés EFE, el màxim organisme del futbol europeu ha apreciat parcialment les al·legacions de l’entitat arran dels incidents ocorreguts al túnel de vestidors després de l’eliminació a les semifinals de la Lliga de Campions a l’estadi Giuseppe Meazza davant l’Inter de Milà.
D’aquesta manera, la UEFA ha mantingut la sanció econòmica de 20.000 euros per a cadascun dels entrenadors, però ha retirat el partit de sanció sota un període de vigilància d’un any. A més, el Barça haurà d’assumir els costos del procés.
Els arguments del Barça, escoltats parcialment
El màxim organisme del futbol europeu ja va dictaminar a l’agost que Flick i Sorg van incomplir les normes bàsiques de conducta, d’acord amb els articles 11 (1) i 11 (2) del Reglament Disciplinari de la UEFA.
No obstant això, la UEFA ha tingut en compte els arguments del Barça que, en el seu recurs, va destacar que la importància del partit va generar un cert grau de tensió i pressió sobre totes les parts involucrades, i va assenyalar que no hi ha proves que els entrenadors insultessin els oficials de control de dopatge.
A més, el club va defensar que l‘incident, pel seu caràcter privat, no va tenir un impacte negatiu públicament, i va subratllar que tots dos entrenadors van expressar les seves disculpes sinceres i, finalment, va apel·lar al principi de proporcionalitat.