Spotify i el Barça estan ultimant el detalls de l’acord de multipatrocini de l’empresa sueca amb el Futbol Club Barcelona. Segons informa el periodista Ferran Correas al diari ‘Sport’, el Barça cobrarà menys del que havia dit RAC 1 aquest dilluns (280 milions en tres anys, 93 per temporada).

75 milions per temporada durant tres anys

La nova informació explica que el Barça cobrarà 75 milions d’euros cadascuna de les tres temporades en què Spotify en sigui el patrocinador. La xifra es dividirà en tres conceptes: samarreta del primer equip masculí (60 milions), la de l’equip femení (cinc milions), la part del darrere de la samarreta d’entrenament (cinc milions) i el cognom del Camp Nou (cinc milions).

Les obres de l’estadi resten molt

Les obres del Camp Nou està previst que durin tres anys i mig. Haurien de començar aquest estiu i s’allargaran fins a finals de l’any 2025. El pacte amb Spotify es basa en un acord de tres anys que acabarà el 30 de Juny del 2025, de manera que la plataforma de música en “streaming” no lluiria prou el seu nom en un Camp Nou amb força restriccions de públic.

El calendari d’obres del Camp Nou

Ferran Reverter, l’encara director general del Barça fins que no se’n trobi substitut, va explicar abans del referèndum telemàtic de l’Espai Barça el calendari d’obres de l’estadi blaugrana:

  • La primera temporada (2022-2023), parcialment obert al públic.
  • La segona (2023-2024), l’equip jugarà fora del Camp Nou.
  • La tercera (2024-2025), un altre cop a l’estadi, però novament amb restriccions d’aforament.
  • I la quarta (2025-2026), més públic al Camp Nou, però encara amb zones acotades per les obres, previstes que s’acabin a finals del 2025.

Més diners amb el nou Camp Nou

Si tot va bé, a començaments de l’any 2026 el nou Camp Nou serà una realitat. Llavors la junta directiva de Joan Laporta té previst negociar un nou contracte de nom o de cognom de l’estadi pel qual el FC Barcelona demanaria entre 20 i 25 milions d’euros per temporada.