José López és un agricultor tradicional de Jaén que s’ha deixat veure a Can Dragó amb una estelada abans del partit entre l’Europa i el Real Jaén de la Primera RFEF. José ha explicat a betevé el perquè de l’estelada i com es va enamorar dels valors quan va anar a la Patum de Berga. És una de les moltes estelades que s’han vist a Can Dragó.
José López visita l’estadi de l’Europa amb l’estelada catalana… i l’andalusa
José López ha acudit a Can Dragó amb l’estelada catalana i una d’andalusa i ha explicat el seu sentiment a betevé: “És veritat que existeix una minoria, una mica falta de, diguem, educació, pedagogia, però ja està existint un moviment gran. Amb una amplada i una dimensió més gran del que és l’esport, la vida, la societat. I això està despertant a Jaén. La primera demostració la farem avui. Que venim a dir a l’Europa, un club fundador de La Lliga, que acabem d’arribar. Un club amic. Heu de venir a Jaén, us tractarem bé. I tenim un sentiment i una idea política, és a dir, no venim ja només de batollar olives, tenim un criteri, un criteri establert i educat.”
Un enamorament sortit de la Patum de Berga
“Sí, venim amb l’estelada i també tenim la nostra petita estelada perquè aprenem dels catalans. Jo, per exemple, vaig ser a la Patum i em vaig enamorar dels valors. Volem transmetre-ho a Andalusia perquè allà som molts agricultors i volem donar un avanç. Volem lluitar contra el Sabadell a Segona [Divisió] l’any que ve, contra el Barça a Primera… i passar per aquests camps de Can Dragó a donar-ho tot i demostrar que estem amb vosaltres. La ideologia, la naturalitat, la cosa que un tingui per dins, pot manifestar-ho. I, per cert, molt en contra del nen que li van pegar l’altre dia amb la bandera i els feixistes que es passegen per Ceuta. Un homenatge a ells, un homenatge a ells. Sempre, des de Jaén. Hala Jaén! Visca l’Europa!”