
El Barça s’enfrontarà aquest dijous (21 h) a l’Atlètic de Madrid en partit corresponent a l’anada de les semifinals de la Copa del Rei. Els de Hansi Flick tenen al capdavant el repte de tornar a classificar-se per a la final de la competició que van alçar la temporada passada, després d’eliminar l’Albacete als quarts de final. Barça i Atlètic de Madrid es veuran les cares en una “final anticipada“, que ja van protagonitzar el curs passat i que els blaugrana van aconseguir superar per, posteriorment, vèncer el Reial Madrid a la final.
Un “enemic” blaugrana
Els partits entre Barça i Atlètic de Madrid són sempre sinònim d’emoció i gols. Precisament, un futbolista blanc-i-vermell que sembla que li té la mida presa al Barça és Alexander Sorloth. El davanter noruec és un dels jugadors que més gols ha fet al conjunt blaugrana en les darreres temporades. El curs passat, Sorloth va veure porteria en tres ocasions davant els de Hansi Flick, després de marcar en tres dels quatre partits en què Barça i Atlètic de Madrid van enfrontar-se. En total, el noruec s’ha enfrontat 10 vegades als blaugrana amb les samarretes d’Atlètic de Madrid, Vila-real i Reial Societat respectivament, amb un balanç de tres victòries, un empat i sis derrotes, i ha fet sis gols. Tanmateix, en els dos darrers enfrontaments davant el Barça, Sorloth no ha estat capaç de veure porteria, ni en Lliga el 2 de desembre ni en la tornada de les semifinals de la Copa del Rei de la temporada passada.
Els precedents del curs passat
Atlètic de Madrid i Barça tornaran a protagonitzar de nou unes semifinals de Copa del Rei, igual que van fer-ho l’any passat. Aleshores, l’equip de Hansi Flick va aconseguir el bitllet per a la final després d’una eliminatòria molt entretinguda, que va deixar dos partits completament diferents. Per una banda, en el partit d’anada disputat a l’Estadi Lluís Companys, blaugrana i blanc-i-vermells van empatar 4 a 4 en un duel totalment esbojarrat, que va protagonitzar múltiples anades i vingudes al marcador. Per l’altra, en el partit de tornada, al Metropolitano, un solitari gol de Ferran Torres va segellar el pas del Barça a la final (0-1).