Imatge de l'autor/a

Barça i Olympique de Lió protagonitzaran la quarta final de la Champions a Oslo aquest dissabte, 23 de maig, a les 18 h. Les blaugrana, amb l’objectiu d’alçar la quarta orelluda del seu palmarès, intentaran també repetir la gesta aconseguida a Bilbao fa dues temporades, quan l’equip dirigit aleshores per Jonatan Giráldez i amb Pere Romeu com un dels dos assistents del tècnic gallec, va superar precisament l’Olympique de Lió. Ara, dos anys després, l’extècnic blaugrana és l’actual entrenador del conjunt francès, mentre que Pere Romeu és el primer entrenador del Barça.

La final, doncs, enfrontarà dos vells coneguts que han fet dels seus equips “els dos millors d’Europa“, tal com ha assegurat aquest dimarts el mateix Pere Romeu, que també ha afegit que “el futbol ha estat just, ja que tots dos equips mereixen estar a la final“.

Les diferències entre blaugranes i lioneses

Tot i el passat de Jonatan Giráldez com a entrenador del Barça, Pere Romeu ha assegurat que “som dos equips totalment diferents. Tots dos entrenadors anem amb una idea, però al final són les jugadores les que executen el pla”. Romeu també ha destacat que tot i conèixer l’estil de joc de Giráldez, el gallec ha evolucionat i que, avui dia, són dos entrenadors totalment diferents: “Tots dos hem canviat i progressat en dos anys. Necessites créixer i provar coses noves. Tots dos anirem amb un pla diferent per guanyar la final”.

La maduresa del Barça

Pere Romeu ha ressaltat també el bon moment de les seves futbolistes abans de disputar la final davant l’Olympique de Lió. Les blaugrana, després d’alçar la Copa de la Reina, mantenen la fam de títols per aconseguir una nova Champions, la quarta de la història del Barça, i revenjar-se d’aquesta forma, de la desfeta de la temporada passada davant l’Arsenal. Precisament, Romeu n’ha destacat el canvi de mentalitat de les blaugrana: “Som un equip encara més madur, amb més capacitat per adaptar-nos a situacions que es donen. Hem de ser nosaltres mateixes i estar preparades per a qualsevol escenari”.