
Paula Blasi és la flamant campiona de La Vuelta. Ara vol córrer el Tour de França, entre l’1 i el 9 d’agost, però el seu equip, l’UAE Team ADQ, encara no ha decidit si participarà en la prova ciclista més prestigiosa del món.
Blasi és la ciclista del moment i ha estat la gran protagonista de l’estrena del programa Objectiu Grand Départ. Una sèrie de nou capítols en què expliquem la sortida de les tres etapes catalanes del Tour de França d’enguany des de tots els punts de vista.
“No tingueu cap dubte que intentaré com sigui poder anar al Tour”
“Òbviament, jo sempre ho dic, jo soc una noia ambiciosa i ja en acabar la volta vaig veure el meu entrenador i li vaig dir: ‘Fem el Tour, no, ara?’. Però, esclar, és un esport d’equip, un esport on hi ha molts components i moltíssima gent per prendre decisions i no és una decisió de, per exemple, si fes atletisme, en què només soc jo, no, és un equip que decideix, una plantilla pel Tour que es va decidir el gener amb un objectiu concret.
Llavors, esclar, fer un canvi d’aquestes mesures és gran, no?. Però s’està parlant amb l’equip, al final són set noies i ja hem tingut un parell de baixes, llavors ja hi ha forat.
Hem de veure fins a quin punt l’equip li encaixa, que jo entri a la plantilla, com s’estructuraria tot. La porta està oberta, llavors ara simplement falta parlar amb l’equip i jo ja us dic que no tingueu cap dubte que ho intentaré com sigui per poder-hi anar“.
Una temporada per recordar que fa créixer el palmarès
Al gener de l’any 2024 Paula Blasi no es dedicava al ciclisme. Va lesionar-se preparant el campionat d’Espanya de duatló i en el seu programa d’entrenament la bicicleta va ser-ne la protagonista. Llavors va decidir dedicar-se en cos i ànima al ciclisme. L’any passat va fitxar per l’UAE Team ADQ i la seva progressió ha estat increïble. El palmarès en dos anys és impressionant”.
2026
1a a La Vuelta
1a a l’Amstel Gold Race
3a a La Fletxa Valona
5a a la Lieja-Bastogne-Lieja
2025
Campiona d’Europa sub-23
Bronze al campionat del món