paula blasi campiona vuelta
Foto: UAE

Paula Blasi ha entrat per la porta gran als annals de la història del ciclisme català, espanyol i mundial. La ciclista d’Esplugues de Llobregat s’ha imposat en la Vuelta 2026 gràcies a una gesta en la darrera etapa de la ronda espanyola. Blasi havia de remuntar-li 18 segons a la neerlandesa Van der Breegen i ho ha fet: ha acabat segona l’etapa rere la suïssa Stiasny i 36 segons més ràpida de Van der Breegen.

Una proesa que l’ha coronat campiona de la ronda espanyola en un cim tan mític com l’Angliru asturià.

Dos anys com a professional

Paula Blasi tot just debutava en la Vuelta a Espanya en aquesta edició. Amb 23 anys i només dues temporades després d’estrenar-se en el ciclisme professional. D’aquesta manera, Blasi es confirma com una de les grans esperances d’aquest esport per a Catalunya i el món. L’espluguenca es va forjar a les files del Massi – Baix Ter i va signar la vinculació amb l’UAE, el mateix equip que Tadej Pogacar, a finals del 2024.

Blasi està establerta a Andorra i s’entrena al principat després de sortir del món de l’atletisme. De fet, va arribar a ser campiona de Catalunya dels 800 llisos, de triatló i de duatló.