Barcelona ha donat a llum un projecte que aposta per un periodisme esportiu diferent. L’empenta d’un grup de periodistes, dissenyadors i professionals de la comunicació ha permès que la revista ‘Panenka’ sigui cada mes als quioscos. César Sánchez i Aitor Lagunas, dos dels seus ideòlegs, ens han obert les portes per explicar amb més detall aquest projecte.

Eurocopa de 1976. Txecoslovàquia ha de marcar l’últim penal per endur-se el títol. Antolin Panenka és l’encarregat de llançar-lo. I s’inventa un tir imaginatiu, innovador i arriscat. 35 anys després, a Barcelona neix un projecte contra corrent. Una revista en paper i que aposta per un periodisme esportiu diferent. Imaginativa, innovadora i arriscada. Així va néixer ‘Panenka’, la revista.

Amb l’empenta d’un grup de professionals va veure la llum aquesta publicació, en la qual el futbol és l’eix argumental però que no evita barrejar-se amb la història o la cultura. Un local al centre de Barcelona és el petit estadi on els redactors que hi col·laboren vesteixen de curt la seva imaginació per donar a llum cada mes una nova ‘Panenka’.