(EFE/Redacció) El jugador del Barça d’hoquei patins Pablo Álvarez ha anunciat aquest dimarts que posarà fi a la seva carrera com a jugador professional al final d’aquesta temporada. De fet, el 30 de juny acabava el seu contracte amb el club blaugrana.

La trajectòria de Pablo Álvarez

Amb 39 anys, Álvarez ja havia comunicat el desembre passat que deixaria el Barça d’hoquei patins, tot i que llavors no va descartar continuar la seva carrera en un altre club: “Encara no sé què passarà en el futur”, va dir en aquell moment. Ara, l’argentí ha qualificat la seva decisió com a “molt difícil”, especialment perquè se sent en plena forma física. Ha explicat que ha pres la decisió fa un parell de setmanes per dedicar-se a “altres coses, com recuperar temps perdut amb la família” i tornar al seu país per estar amb els seus.

L’argentí va debutar el 2001 al seu país natal abans de fer el salt a l’OK Lliga el 2005 amb el Liceo. Després de sis temporades a Galícia (2005/06-2010/11), va arribar per primera vegada al Barça (2011-2021), on va conquerir 31 títols. Després va viure una etapa de tres temporades al Benfica (2021-2024) i va tornar al Barça el juliol del 2024, club que defineix com “un somni complert”, on ha assolit la xifra de 600 gols i ha rebut distincions individuals com quatre Boles d’Or (premi al màxim golejador d’una temporada) i el trofeu al jugador més valorat de la Copa del 2016.

Álvarez posarà així fi a una carrera que ell mateix defineix com “afortunada”, marcada per un total de 43 títols, entre els quals quatre “Champions” i deu OK Lligues, assolits al llarg de 25 temporades, xifra que encara podria augmentar abans que conclogui aquest curs.