Escolta aquesta notícia

El primer equip masculí d’hoquei sobre patins del Martinenc i el femení del Girona Club Hoquei femení s’han quedat penjats a l’aeroport de Basilea per culpa de l’operadora EasyJet més de 24 hores. El club gironí ho ha publicat a les xarxes socials i betevé ha pogut parlar amb un dels afectats, Nil Romans, jugador del FC Martinenc, que ha explicat que els han cancel·lat dues vegades el vol sense cap alternativa i ni tan sols els han ofert l’opció d’un hotel o d’un sopar a l’aeroport.

Avió ajornat, sense possibilitat d’hotel i dormint a l’aeroport

Els jugadors d’hoquei patins del Martinenc i les jugadores del Girona Club Hoquei han vist com en menys de 24 hores els han anul·lat dos vols que els havien de portar a Catalunya. Tots dos equips van disputar un torneig aquest cap de setmana a Suïssa i estava previst que diumenge tornessin amb un avió que havia de sortir de l’aeroport de Basilea a les nou del vespre. El vol anava amb una hora de retard i, finalment, es va ajornar per a l’endemà. Les expedicions dels dos equips es van quedar a l’aeroport sense que cap persona de la companyia EasyJet els facilités un lloc on dormir i menjar. Tot i que van buscar pel seu compte un hotel, no van trobar habitacions lliures i van dormir al terra de la terminal aèria.

Segon vol cancel·lat

Aquest dilluns al matí el vol havia de sortir a les 11, però, després d’estar una hora llarga a dins de l’avió, els han desallotjat per una avaria de la nau. Els han informat que hi havia dues solucions: reparar l’aparell o portar-ne un de Barcelona per poder tornar a la ciutat. Finalment, a les 14.30 h, els han comunicat que el vol es cancel·lava i que podrien agafar aquest dimarts un altre vol. Havien de buscar un hotel i han decidit comprar un bitllet cap a Barcelona amb escala a Frankfurt. El vol té retard i potser perden l’escala. L’única resposta de l’operadora és que els pagaran aquells imports si presenten factura dins d’un preu raonable.

Les explicacions de la companyia EasyJet

La companyia britànica de baix cost EasyJet ha explicat a betevé que l’endarreriment del vol EJU9104 de Basilea a Barcelona programat per a aquest diumenge 22 de juny va ser per un problema tècnic. Aquest fet va comportar que la tripulació excedís les hores legalment permeses. Segons la companyia, van reprogramar el vol per a dilluns, dia 23, però l’avió de nou va tenir problemes tècnics que no es van poder resoldre. La solució va ser posar un avió de substitució que ha sortit aquest dimarts de Basilea a Barcelona.

Durant aquest temps d’espera, els jugadors del Martinenc van decidir contractar un altre vol que feia escala a Frankfurt, però, a causa d’un retard en aquest vol, no han pogut agafar el vol de la ciutat alemanya fins a Barcelona per 10 minuts. Finalment, aquest dimarts, a les 10 h, han pogut aterrar a Barcelona.

Des d’EasyJet asseguren que la seva màxima prioritat és la seguretat dels passatgers i de la tripulació. Diuen que entenen la frustració que ha causat als seus clients i en tot moment han intentat minimitzar l’impacte del retard. Pel que fa a l’allotjament i els menjars, des d’EasyJet, asseguren que els van proporcionar allotjament i menjar, i alternatives de vol de forma gratuïta. En canvi, els afectats reiteren que en cap moment els van atendre adequadament, que l’aplicació que havien de fer servir per agafar un hotel no funcionava bé i que només els van oferir una magdalena i una ampolla d’aigua. Nil Romans explica que a causa del mal funcionament de l’aplicació van comprar un altre vol, perquè no volien tornar a dormir a l’aeroport.