
L’Espanyol va sumar tres punts més davant l’Athletic Club a domicili gràcies a les dianes de Carlos Romero i Pere Milla. L’equip de Manolo González acaba l’any 2025 en cinquena posició amb 33 punts de 51 possibles, un registre que durant el segle XXI només ha succeït una vegada. La temporada 2007/08, l’Espanyol, dirigit per aleshores Ernesto Valverde, actual entrenador de l’Athletic Club que va enfrontar-se aquest dilluns als blanc-i-blaus, era tercer a la classificació amb la mateixa xifra de punts després de 17 jornades.
Un desenllaç que no convida a l’optimisme
Aquell mateix any, però, amb Ernesto Valverde a la banqueta, l’Espanyol va acabar la temporada en dotzena posició, després d’una segona volta totalment oposada a la primera. Els blanc-i-blaus només van ser capaços de sumar 11 punts de 57 possibles en el segon tram de la temporada. Tanmateix, l’any 2004 amb Miguel Ángel Lotina com a entrenador, l’Espanyol, com ara, era cinquè a la classificació després de 17 jornades, però amb tres punts menys. Aquella temporada, el desenllaç va ser diferent i els blanc-i-blaus van mantenir el seu estat de forma i la cinquena posició durant tota la segona volta i van acabar classificant-se a l’Europa League.
A un pas d’igualar Brindisi
L’Espanyol de Manolo González va aconseguir aquest dilluns davant l’Athletic Club la cinquena victòria consecutiva en lliga. Un fet que no succeïa des de l’any 1999, quan aleshores l’equip de Miguel Ángel Brindisi va enllaçar fins a sis victòries seguides. Per tant, si l’Espanyol és capaç de superar el Barça a l’RCDE Stadium el proper 3 de gener del 2026, igualarà la millor ratxa de la seva història a Primera Divisió.