El FC Martinenc per fi té himne. El club, un històric de la ciutat fundat el 1909, ha trigat 117 d’anys a tenir-ne, però ja és aquí. El club del Guinardó el va presentar a l’Orfeó Martinenc amb un espectacle original i amb la participació dels seguidors i autoritats que s’hi van reunir.

L’himne del FC Martinenc

Avui dia de partit
recordo que a Sant Martí
va néixer l’any 1909
el club del meu cor.

T’has fet gran al Guinardó
amb els teus valors.
El joc net, l’educació,
amb totes les seccions

L’esperit de superar
és guanyar.
La família Vermella
és al camp.

Martinenc,
el meu cor és valent.
Martinenc,
valent i vermell.
Martinenc,
la força som la gent.
Martinenc,
avui guanyarem.
Martinenc!

Club Històric català,
estem oberts al món,
on tothom hi pot entrar,
bateguem ben fort.

Amb respecte pel rival
i tasca social.
Harmonia entre companys:
Solidaritat.

Diablesses i diables,
tots ben alt.
La família vermella
és al camp, endavant!

Martinenc,
el meu cor és valent.
Martinenc,
valent i vermell.
Martinenc,
la força som la gent.
Martinenc,
avui guanyarem.
Martinenc!

Una manera original i diferent de presentar l’himne del Martinenc

El Martinenc no va presentar l’himne de manera tradicional. El club del Guinardó va necessitar la col·laboració dels aficionats que van citar-se a l’Orfeó Martinenc per fer un joc similar a una gimcana en què els seguidors havien d’escriure la paraula que volien que sortís a l’himne en una papereta i ficar-la en una urna.

Des de l’escenari, els presentadors interactuaven amb el públic i aquests anaven escollint entre les paraules més repetides fins a quedar-se amb vuit que havien de sortir. Abans, havien triat l’estil de música entre rock i folk. Per acabar-ho d’adobar, d’altres paraules les van escollir mitjançant un mag o la va dir el regidor d’Esports, David Escudé. Tot plegat, un joc. Una forma entretinguda i original de presentar l’himne del FC Martinenc.