Jugar al Camp Nou és especial sempre, però va haver-hi un dia que per al Barça ho va ser encara més. En els últims anys s’ha normalitzat un fet que fa no tants anys era impensable: que el primer equip femení jugués al Camp Nou. La primera vegada va ser a principis de l’any 2021, amb Lluís Cortés d’entrenador i en plena pandèmia. “Ho vam rebre com un regal i en vam gaudir molt. Jo tenia dubtes de si es repetiria, perquè em semblava un fet puntual en plena pandèmia. Però, per sort, m’equivocava i el club va continuar apostant per a l’equip femení. També la gent va respondre cada vegada que se la citava al Camp Nou“, explica Cortés.
Aleshores va ser un derbi el que es va viure a un Camp Nou sense públic. Era la temporada que el Barça va acabar guanyant la primera Champions de la història i, també, el curs que es van viure els primers clàssics de la història. El Reial Madrid va comprar el Tacón per crear la secció femenina. Des de la premsa madrilenya es va dir que el futbol femení entrava en una altra dimensió.
Sis anys després, el Madrid encara no ha guanyat cap títol i el Barça, en canvi, ho ha guanyat absolutament tot. “Qui ha portat el futbol femení a una altra dimensió és el Barça. Des de la primera final europea que vam perdre el 2019 fins a tots els títols aconseguits fins ara. Però és cert que el fet que entrés el Madrid en l’equació va fer que el Barça continués apostant i treballant per ser millor”, diu l’exentrenador del club blaugrana.
La joia diferencial del Barça: el talent del planter
El que és cert és que el Madrid cada vegada s’està reforçant més, però no té la joia que té el Barça: un gran planter. El 2025 van aconseguir guanyar per primera vegada a les blaugrana. És l’única victòria blanca d’un balanç que deixa 25 triomfs de 26 per al Barça. “El Reial Madrid s’ha anat reforçant i ho està fent cada vegada millor. De fet, crec que aquest curs amb Felicia Schroder ho han fet molt bé. Però el Barça, tot i també fitxar alguns grans noms, té un gran planter del qual any rere any surten grans jugadores”, diu Lluís Cortés.
De moment, la realitat és que, tot i que sempre es diu que les blanques estan cada vegada més a prop, el Barça continua guanyant. Diumenge tenen un altre repte: tornar a imposar-se amb un equip en plena reconstrucció i sense algunes jugadores clau, com la màxima golejadora dels clàssics, Alexia Putellas.