
Els guardons més prestigiosos de l’esport, els Laureus World Sports Awards, es lliuraran el 21 d’abril a la ciutat de Madrid. Aquesta serà la 25a edició d’uns premis que reconeixen els millors esportistes i entitats esportives del món. El Barça opta a tres guardons amb Aitana Bonmatí, Lamine Yamal i el Barça femení.
El Barça, entre els millors del món
Un any més els Laureus, les estatuetes que s’atorga als guanyadors de cada categoria, es lliuraran en una cerimònia a Madrid el dilluns 21 d’abril. 69 llegendes de l’esport són les que formen la Laureus World Sports Academy i amb els seus vots triaran els premiats. En aquesta edició el Barça compta amb tres candidats. Aitana Bonmatí, que va guanyar el triplet amb el Barça i va tenir un 2024 ple de reconeixements individuals, com la segona Pilota d’Or, pot revalidar el premi i proclamar-se millor esportista femenina per segon any consecutiu. Competeix pel premi amb la gimnasta Simon Biles, les atletes Sifan Hassan, Faith Kipyegon i Sydney McLaughlin-Levrone, i la tennista Aryna Sabalenka.
El blaugrana Lamine Yamal pot guanyar el Laureus revelació mundial d’un any 2024 en què es va consagrar en l’elit del futbol amb només 16 anys, i va aconseguir el Golden Boy i el Trofeu Kopa. Els altres candidats són la nedadora Summer McIntosh, els atletes Julien Alfred i Letsile Tebogo, el jugador de bàsquet Victor Wembanyama i l’equip de futbol del Bayern 04 Leverkusen.
Com a equip, el Barça femení pot aconseguir el premi Laureus d’equip mundial de l’any després d’aconseguir el triplet i la segona Champions seguida. També opten a aquest guardó l’equip de bàsquet dels Boston Celtics, l’equip McLaren de fómula 1, el Reial Madrid de futbol masculí, la selecció espanyola de futbol masculí i la selecció masculina de bàsquet dels Estats Units.