kristy coventry comite olimpic internacional presidenta
Escolta aquesta notícia

Kirsty Coventry és la nova presidenta del Comitè Olímpic Internacional. D’aquesta manera, Coventry es converteix en la primera dona que dirigeix el COI en els 131 anys d’història de l’olimpisme. I, a més, és la primera africana que ho aconsegueix. L’exnedadora de Zimbàbue s’ha imposat a Juan Antonio Samaranch, Sebastian Coe, David Lappartient, Morinari Watanabe, Johan Eliasch i Faisal al Husein en una votació feta a Suïssa. Més d’un 70 % dels votants l’han escollit a ella.

Coventry, que substituirà Thomas Bach a partir del mes de juny, podria estar fins a 12 anys al capdavant del COI. Un dels grans objectius que té la seva candidatura és dur els Jocs Olímpics a l’Àfrica per primera vegada. A més, en el seu programa hi apareixen punts clau com l’empoderament de la dona i la sostenibilitat del moviment olímpic.

Qui és Kirsty Coventry?

Actualment, Kirsty Coventry és la ministra d’Esports del govern de Zimbàbue i membre del COI des del 2013. Abans de la seva etapa política, Coventry, de 41 anys, era nedadora i és l’atleta amb més medalles de la història del continent africà, un total de set, entre les que destaquen els ors en els 200 metres esquena d’Atenes 2004 i de Pequín 2008.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a