Escolta aquesta notícia

El barceloní Juan Ayuso ha guanyat la tercera etapa de la 104a edició de la Volta a Catalunya. Ho ha fet en un recorregut molt exigent de 218,6 quilòmetres, que ha sortit de Viladecans i ha acabat a La Molina. El gran atractiu de l’etapa era aquest, el final en un port de primera categoria a 1.690 metres d’altura, amb una pujada de 11,4 quilòmetres i un pendent mitjà del 6 %.

Un inici amb escapades i un ritme trepidant

A les 11.30 h hi ha hagut la sortida neutralitzada a Viladecans, en què diversos ciclistes han intentat marxar del pilot sense èxit. Finalment, quatre d’ells han aconseguit obrir una petita escletxa: Bruno Armirail, Lorenzo Germani, Alex Molenaar i Mats Wenzel. Han arribat tenir un minut de distància respecte a la resta del grup. Mats Wenzel, el ciclista luxemburguès de Kern Pharma, ha demostrat les seves habilitats a la muntanya en coronar el coll d’Estenalles. Amb l’ascensió al coll de la Creueta, Armirail ha començat a imposar el seu domini i ha deixat enrere els altres tres escapolits amb molta facilitat. A mig camí de l’ascensió, el francès ja tenia un avantatge de 40 segons sobre els companys de fugida.

A mesura que la cursa s’acostava a La Molina, la tensió augmentava entre els ciclistes, que es preparaven per afrontar la dura ascensió final. Després que Armirail aconseguís despenjar-se dels seus tres companys d’aventura —Germani, Molenaar i Wenzel—, aquests no han pogut mantenir el seu ritme i, amb l’augment d’intensitat del pilot, han estat absorbits pel grup principal. Armirail només tenia un avantatge d’un minut i 40 segons, una distància mínima per defensar a La Molina.

Un final apassionant a La Molina

La cursa entrava a la seva fase decisiva amb l’ascensió final a La Molina i el pilot ha aconseguit reagrupar-se completament. En els darrers metres la lluita entre Juan Ayuso i l’eslovè Primož Roglič ha decidit el guanyador. Ho ha estat el barceloní a la foto d’arribada i després de 5 h 49 minuts i 29 segons. Ayuso, que fa 10 dies va guanyar la Tirré-Adriàtic, s’apunta la seva primera etapa de la Volta a Catalunya i ja lidera la prova amb Roglic a sis segons, Mikel Landa a 11 i el mallorquí Enric Mas a 14 segons.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a