Escolta aquesta notícia

Barcelona serà part molt important del Tour de França del 2026, la prova ciclista més important per etapes del món. Aquest dijous s’ha presentat a París el recorregut del Tour, que tindrà la sortida a Barcelona el 4 de juliol. Serà en una contrarellotge de 19,7 quilòmetres amb sortida a la platja del Parc del Fòrum i arribada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. L‘alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha dit que vol que el Tour “es visqui als carrers i les places de Barcelona”.

Una festa ciutadana a Barcelona amb la sortida del Tour

Per primera a la història, el Grand Départ, la sortida del Tour de França, serà a Barcelona. Jaume Collboni, en l’acte de presentació del recorregut de la prova, ha deixat clar que vol que sigui una festa per la ciutat i per tothom qui s’hi vulgui apropar. Ha destacat que “el Tour serà una gran celebració ciutadana per tots els barcelonins i barcelonines. Volem que tothom visqui el Tour als carrers i les places de Barcelona i posarem de nou la bici no només com un element d’esport, sinó també com un element de transport a la ciutat de Barcelona”.

L’alcalde de Barcelona ha explicat que després de temps d’anar-hi al darrere per fi la ciutat ha aconseguit tenir la sortida de la prova ciclista més important del món per etapes. Collboni està convençut que “farem una sortida espectacular que posarà de relleu l’arquitectura de Barcelona. De la Sagrada Família, de l’Hospital de Sant Pau, del modernisme català i, a més a més, volem que hi hagi aquest diàleg entre la capitalitat internacional de l’arquitectura l’any 2026 i la sortida del Tour de França”.

Jaume Collboni ha acabat la seva intervenció a la presentació del recorregut del Tour de França del 2026 assegurant que “volem deixar escrita una pàgina a la història del Grand Départ del Tour i, també, el Grand Départ del Tour deixarà escrita una pàgina de la història de la nostra ciutat”.

A més de la primera etapa des de Barcelona, la ciutat també acollirà l’arribada de la segona etapa que tindrà la sortida a Tarragona. La tercera etapa de la ronda francesa també serà per territori català, la sortida serà a Granollers i l’arribada als Angles, ja a França. El Tour de França acabarà després de 21 etapes, el 26 de juliol, a París.