Janus Smárason ja és oficialment jugador del FC Barcelona d’handbol. El jugador islandès ha signat el contracte que el vincularà amb el club blaugrana des d’aquest estiu del 2026 i al llarg de tres temporades, fins al juny del 2029. Smárason, que actualment encara juga al Pick Szeged hongarès (hi ha estat dues temporades), ha admès que no va dubtar en cap moment a fitxar pel Barça i que, quan li van plantejar la proposta, de seguida la va acceptar. El central islandès arriba per cobrir la marxa de l’eslovè Domen Makuc (26 anys), que ha signat amb el totpoderós Kiel alemany, el club on també juga un altre exblaugrana il·lustre, Gonzalo Pérez de Vargas.

Les virtuts de Janus Smárason

El central islandès té alçada, fa 1,84 metres, i també fortalesa física per fixar els rivals. A més, suma capacitat per dirigir el joc des del darrere, per trobar els pivots i ser molt vertical en els atacs a la porteria contrària. Ha demostrat la seva vàlua en una gran trajectòria, que l’ha portat per clubs com el Haukar Hafnarfjordur, a la seva Islàndia natal, passant per Dinamarca, Alemanya, Noruega i ara mateix, al Pick Szeged d’Hongria.

Amb el Pick Szeged ja ha guanyat una Copa hongaresa. Abans, va jugar al Magdeburg (2023-24), al Kolstad (2022-23), al Frisch Auf Göppingen de la Bundesliga (2020-2023) i a l’Aalborg (2017-20).

El central també és una peça important de la selecció d’Islàndia, on comparteix vestidor amb el blaugrana Viktor Hallgrímsson. El combinat islandès va aconseguir a l’Europeu del mes de gener passat la quarta plaça, el seu millor resultat en un campionat continental en els últims 16 anys.

Smárason va participar en els nou partits de l’Europeu i va aportar 29 gols, amb un 76 % d’encert en el llançament.

“Espero poder ajudar l’equip amb la meva força i mentalitat i formar part d’un grup amb tant d’èxit”
Janus Smárason, jugador del FC Barcelona