ivan rakitic palmares fcb retirada
Escolta aquesta notícia

Ivan Rakitic penja les botes als 37 anys. El jugador croat ha anunciat la seva retirada amb un vídeo en què repassa la seva exitosa trajectòria i s’acomiada del futbol. “Estimat futbol, has format part de la meva vida des del primer dia. Des dels camps de Möhlin, el meu poble natal a Suïssa, fins als estadis més grans del món”, així comença l’escrit que llegeix Rakitic.

Després d’una última etapa al Hajduk Split, el migcampista penja les botes després d’una trajectòria immaculada en què destaquen la Champions League del 2015 amb el Barça o les dues Europa Leagues que va guanyar amb el Sevilla.

En la seva carta, Rakitic, evidentment, fa referència al club blaugrana: “Va arribar el Barça. Em vas fer viure un somni que ni tan sols m’atrevia a imaginar. Vaig jugar amb els millors. Vaig aixecar trofeus. Vaig viure nits màgiques al Camp Nou. Em vas donar el privilegi de formar part de la teva història“, diu.

Ivan Rakitic, un dels herois de Berlín

Amb la retirada de Rakitic, deixa el futbol un dels herois de l’última Champions League que va guanyar el Barça. A Berlín, el 6 de juny del 2015, Rakitic va formar part de l’onze titular de l’equip que dirigia Luis Enrique Martínez. Rakitic, Sergio Busquets i Andrés Iniesta formaven aquell mig del camp. De fet, el croat va ser l’encarregat d’obrir la llauna amb un gol en el minut 4. La Champions de Berlín és el títol que brilla més del seu palmarès amb el Barça que completen 4 Lligues, 4 Copes del Rei, 2 Supercopes d’Espanya, 1 Supercopa d’Europa i 1 Mundial de Clubs.

Rakitic va jugar al Barça del juny del 2014 al setembre del 2020. Aleshores, va tornar al Sevilla on abans havia esclatat com a futbolista i on és un ídol després de dues etapes: del 2010 al 2014 i del 2020 al 2024.

També ha jugat al Basilea suís, al Shalke 04 alemany, a l’Al-shabab de l’Aràbia Saudita i al Hajduk Split.

La carta de comiat