Escolta aquesta notícia

L’atleta australià Jimmy Whelan i Douae Ouboukir han estat els guanyadors de la Cursa de la Mercè 2025. Tots dos han estat els més ràpids en el circuit que ha estrenat aquest any la competició i que tenia l’arribada a la plaça de Catalunya i ho han fet amb rècord de la prova. Whelan ha aturat el cronòmetre en un temps de 29 minuts i set segons, i Ouboukir ha corregut els 10 quilòmetres amb un temps de 33 minuts i 39 segons. El nou circuit de la Cursa de la Mercè ha fet que la prova hagi vist dos rècords de la prova.

Més de 14.000 corredors han pres la sortida des del carrer d’Aragó a la cantonada amb Pau Claris, el nou punt d’inici de la cursa d’aquest 2025. A partir d’aquí, 10 quilòmetres de traçat en un recorregut ràpid i amb molts espais nous respecte a les d’edicions anteriors, que tenien l’inici i la meta a l’avinguda de la Reina Maria Cristina.

Ràpidament, Jimmy Whelan ha sorprès tothom, ha marxat en solitari i ha obert un gran espai amb els seus perseguidors. El seu ritme ha estat imparable. Als cinc quilòmetres ja anava a ritme de rècord amb un temps de 14:06, una marca que ha continuat superant fins als 29:07 amb què ha creuat la línia d’arriada. Un cop ha creuat la línia de meta, aquest ciclista, que l’any 2024 es va passar al triatló i ha fet alguns ironmans, ha reconegut: “L’any passat vaig veure la Cursa de la Mercè, ja que la meva xicota és catalana, i he decidit participar-hi aquest any”. Whelan ha explicat els motius pels quals ha participat en la prova: “Estic preparant-me per a la Mitja Marató de València”, que es disputarà el 5 de desembre.

A la categoria femenina, Douae Ouboukir el Oihabi ha estat la més ràpida amb un temps de 33 minuts i 39 segons. L’atleta, d’origen marroquí i que pertany al club B100, també ha destacat des d’un bon inici i als cinc quilòmetres el cronòmetre marcava un temps de 16:44. Amb el triomf, Ouboukir torna a guanyar la Cursa de la Mercè després de fer-ho l’any 2023. Un cop acabada la cursa, la guanyadora ha assegurat: “La prova ha anat molt bé, però m’hauria agradat, tot i el rècord, haver abaixat la meva marca personal“.

A més de la Cursa de la Mercè de 10 quilòmetres, també s’han celebrat dues proves més, que simbolitzen l’esperit de l’organització de fer una jornada oberta i inclusiva: la cursa 2K inclusiva, adreçada a persones amb diversitat funcional o mobilitat reduïda, i la cursa familiar, amb una distància d’una milla i que és una proposta no competitiva i pensada per gaudir en família.

Últimes notícies sobre la Cursa de la Mercè 2025